Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: Lifemiles, Eurobonus
Flygbolag: Asiana Airlines, United, SAS
Kabinklass: First, Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Jorden runt
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 110 000 Lifemiles, 36 000 EB (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 3900 SEK
När: Oktober 2015
Bokad: Mars - April 2015

Först SAS plus (EB), två flighter med Asiana First, en med United Business (Lifemiles) och sist med SAS Business (EB)

Inspirerad av @Christian R tur med Asiana First så tänkte jag att jag gör en "jorden runt på 5 dagar" samtidigt som jag tömmer mina lifemiles.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flygbolag: SAS, Austrian
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R
Antal poäng: 110 000 för två pers (Amex 2-for-1)
Skatter&avgifter: Ca 2200 kr/pers
När: Juni 2015
Bokad: 2015-03-20

ARN-EWR SK903 C
JFK-VIE OS088 C
VIE-ARN OS0313 C

Hade hoppats på Lufthansa First t/r med FCT och hela härligheten, men det blev inte så. Blev i alla fall Fufthansa First på utresan, men via München. Naturligtvis dök det nu under helgen upp en möjlig hemresa på United med LH F från Philadelphia, men Tallin öppnar kl 09 på måndag vilket innebär 23 timmar till avgång. Note to self: Om man vill kunna ändra sin resa in i det sista (24h före avgång) så boka inte ett flyg som avgår före kl 10.00 en tisdag...

Flygbolag: Lufthansa / Austrian
Kabinklass: First / Business
Antal poäng: 150 000 för två pers (Amex 2-for-1)
Skatter&avgifter: Ca 3600 kr/pers
När: 2015-06-02
Bokad: 2015-05-19

ARN-MUC LH2421 C
MUC-JFK LH410 F
JFK-VIE OS088 C
VIE-ARN OS0313 C

Last edited:
Hade hoppats på Lufthansa First t/r med FCT och hela härligheten, men det blev inte så. Blev i alla fall Fufthansa First på utresan, men via München. Naturligtvis dök det nu under helgen upp en möjlig hemresa på United med LH F från Philadelphia, men Tallin öppnar kl 09 på måndag vilket innebär 23 timmar till avgång. Note to self: Om man vill kunna ändra sin resa in i det sista (24h före avgång) så boka inte ett flyg som avgår före kl 10.00 en tisdag...

Tips: det är inte 24 timmar som gäller, utan du kan omboka/avboka till och med arbetsdagen före utresan. Så du har hela måndagen på dig att ringa Tallinn!

Flygbolag: Lufthansa / Austrian
Kabinklass: First / Business
Antal poäng: 150 000 för två pers (Amex 2-for-1)
Skatter&avgifter: Ca 3600 kr/pers
När: 2015-06-02
Bokad: 2015-05-19

ARN-MUC LH2421 C
MUC-JFK LH410 F
JFK-VIE OS088 C
VIE-ARN OS0313 C

Tips: det är inte 24 timmar som gäller, utan du kan omboka/avboka till och med arbetsdagen före utresan. Så du har hela måndagen på dig att ringa Tallinn!

Är det sant!? Då hamnar ju allt i nytt ljus! Tack @fcx !!

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: C
Avreseort: Oslo
Destination: Tbilisi (via Istanbul)
Antal poäng: 60 000
Skatter&avgifter: 1778 NOK
När: Juli 2015
Bokad: 2015-05-13

Mycket bra värde för award-resa inom Europa. Tbilisi ligger ungefär så långt man kan komma från Oslo inom Europa-zonen (60 000 poäng). Gott om platser med TK C också. Blir spännande att testa CIP loungen, försöka mig på gratis hotell i Istanbul (STPC), ombordservicen samt andra TK C-fördelar på marken (dedikerad passkontroll etc).

Kul - men vad ska Du göra i Tbilisi?

Kul - men vad ska Du göra i Tbilisi?
Som tidigare nämnt skall jag gå i fotspåren av den klanderfritt Tbilisi-uttalande @Igorius. Han går nämligen på ett lite säreget sätt (en blandning mellan klumpfot, plattfot, lymfatisk filariasis (elefantiasis) samt hjulbenthet). Ett högst intressant studieobjekt, denne man. Utöver det tänkte jag passa på att kombinera nytta med nöje och äta en khinkali eller två, samt eventuellt se lite berg.

Som tidigare nämnt skall jag gå i fotspåren av den klanderfritt Tbilisi-uttalande @Igorius. Han går nämligen på ett lite säreget sätt (en blandning mellan klumpfot, plattfot, lymfatisk filariasis (elefantiasis) samt hjulbenthet). Ett högst intressant studieobjekt, denne man. Utöver det tänkte jag passa på att kombinera nytta med nöje och äta en khinkali eller två, samt eventuellt se lite berg.
Ensam?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen