Senaste nytt

United domestic Economy - Bästa sättet att bota business class syndromet?

Ett tips kan vara att inte välja säte alls förrän checkin på flygplatsen, finns det bara eco+ då får man ett sånt säte. Eller fick du ändå mittsätet på sista raden?
Ska ha det i åtanke, tror jag var för trött i kombination med underbemannat i Uniteddiskarna för att jag skulle försöka ändra ;)
Jag kunde välja eco+ hos United när jag bokade via sas.se, är EBG.
Tyvärr bokad via Egencia, tvång från jobbet :(

Det går sannerligen fort i hockey! :) Till dagens SJU-EWR erbjöd Uniteddamen i checkin en framflytt till eco+, taget! Som tidigare nämnt, jag var på denna obskyra plats förra året och då var SJU något av en *A loungefri-zon. Idag möttes jag av:
P_20150524_094928.jpg
Småtrevlig liten lounge, dock lite udda att placera ett lekrum bredvid ett tyst rum med liggstolar...

fortsättning följer...

Jag blev erbjuden Eco+ från Eco i somras på båda mina flygningar med United som EBD ("Star Gold" som de sa) - på JFK-SFO och SFO-EWR. Tackade dock nej båda gångerna då jag bokat fönstersäte och de bara kunde erbjuda mittensäte. Tror inte det är automatisk Eco+ för Star Gold, men går nog bra om det finns platser om man frågar snällt vid incheck.

Är EBS och fick (givetvis) ingen upgrade på ORD-LGA idag. Dock fick jag "Premier Access" incheckning, security och boarding. Ingen aning om varför men det var en vinnare i security, ca 27 sekunder tog det...

Ojdå, ser inte så roligt ut. En dubbel bloody mary hade jag valt för att göra resan drägligare! Den där bloody Mary-mixern som man får (gratis) på United är ju så himla god. Om den finns kvar vill säga, var ett tag sen jag åkte United.

Jag kunde välja eco+ hos United när jag bokade via sas.se, är EBG.

Måste säga att jag blev förvånad då jag åker ekonomi med sas över Atlanten och lägger min förhoppning till Optiontown.

Du kan välja platserna hos SAS, men om du kollar din bokning på United.com så kommer det inte att följa med till deras system.

Det är i alla fall inte garanterat att platserna följer med. Har faktiskt upplevt att det fungerat men likaså att platsen helt plötsligt var tillbaka längst bak i kabinen :(

Du kan välja platserna hos SAS, men om du kollar din bokning på United.com så kommer det inte att följa med till deras system.

Jag gick in och kollade och visst så hade jag tappat mina förvalda platser :( Ändrade tillbaka till Eco+ igen :) Så jag får väl gå in och kolla lite då och då, sen är det bara att hålla tummarna.

Jag gick in och kollade och visst så hade jag tappat mina förvalda platser :( Ändrade tillbaka till Eco+ igen :) Så jag får väl gå in och kolla lite då och då, sen är det bara att hålla tummarna.
Jag ska flyga med familjen i sommar, och vågade inte chansa. Så jag valde de bästa platser jag kunde få direkt hos United.

Toppen