Senaste nytt

Fenomenet lågprishotell - vad tycker vi?

Om firmatelefon inte är ett krav, kan du också skaffa en mobil som har Dual SIM.
Däremot om man vill surfa 500 MB eller mer per dag då är surf via mobilen (SIM kort) inte realistisk alternativ.
Många teleoperatörer i världen har maxtak på 5GB per paket (månad). Sverige är ovanligt generös i det sammanhanget. (Hallon erbjuder 20 GB surf inom Sverige under 30 dagar för 149 SEK)

Man kan få 3 mån (20 GB) med Hallon för 99 kr (ord pris 447 kr) via Groupon. Har funkat helt okej på paddan. Oklart hur länge dealen kommer gälla.

Det här är inget nytt, kedjor som Motel6, Super8, Travelodge osv. har funnits länge.

Travelodge brukade sälja rum för £9 utanför London.

Det här är inget nytt, kedjor som Motel6, Super8, Travelodge osv. har funnits länge.

Travelodge brukade sälja rum för £9 utanför London.

Det nya är väl att man placerar sig väldigt centralt numera. Tune Hotels i London har ju fler hotell i centralt läge än de etablerade kedjorna. Easyhotel i Berlin o Amsterdam ligger också centralt.
Små standardiserade rum och ingen extraservice är besparingen - det handlar sällan om så låga priser som 9£ dock..

Jag bryr mig egentligen bara om läget när jag reser ensam. Att åka pendel eller buss är otänkbart.

Jag har inte testat konceptet själv ännu, men ska troligen göra det när jag åker till Bergamo i Januari. Kan mycket väl vara så att det inte faller mig i smaken, men ska ge det en chans.

Har 22 stays på Tune Hotels (90% på Tune Hotel Liverpool Street) de senaste åren och är överlag mycket nöjd.

Kör alltid rum utan fönster (oftast i källaren..), och föredrar faktiskt det. Det är kolsvart, ACn funkar finfint och det är tyst och lugnt. WiFit funkar klockrent till skillnad från många andra, större hotellkedjor.

Nu är det ju främst pg.a kostnadsskäl och läget som jag bor där, men det är inte värt att betala dubbelt (brukar betala runt 70-80£ per natt) för ett hotell med lite större rum.

För många år provkörde jag (pun intended) ett Formule 1 i Frankrike. Vi bilade ned till Spanien, så en säng för natten var det som behövdes, ett litet bord fanns att ställa ned Jägermeistern på så det var allt vi behövde. Det slog med viss marginal övernattning på läkande luftmadrass i en skolsal i ungdomens ishockeykarriär i alla fall =}

För en övernattning brukar jag inte ha så stora krav (rent och fräscht, lite slitet kan jag leva med), men bor jag längre tid får det gärna vara lite över minsta-minsta. Exempelvis tar jag gärna motell för övernattning endast en natt i USA när man åker runt, men 3-4 dagar får gärna bli på något lite bättre hotell, frukost däremot bryr jag mig inte om, finns det så testar man, annars tar man något på byn.

Ovan gäller privat, i tjänsten vill man så klart ha tillgång till ett tyst rum, en bra frukost och varför inte gym på hotellet om man är på längre vistelse?

Toppen