Senaste nytt

[Business Class] Qatar Airways Superrea från Sverige/Norge/Danmark

Jovisst, men man kan väl hoppas att Qatar är en bra inkörsport för många unga att komma in i Flygbranschen och att dom sedan byter upp sig. Lite som man var ung och jobbade på McD, nu som 32-åring har man ju kommit lite högre upp som kock....

Sorry Dr Miles, man kan inte hålla reda på alla trådar i det här forumet :)

• Gilla
Reactions: Gus
Är det någon som har koll på vilka de 140 destinationerna som innefattas i dealen är? Lyckas inte finna denna information på Qatars hemsida.

Delvis OT: Tittar på flyg i november och hittar då även mycket intressanta priser med Cathay (CPH-LHR-HKG-BKK för drygt 13000) på ITA Matrix. När jag försöker boka får jag dock inte upp dessa priser. Dealen kallas, enligt Matrix, I6MPROMO. Någon som har koll? Om det är en reell deal - värt att skapa ny tråd? Ledsen för OT.

Delvis OT: Tittar på flyg i november och hittar då även mycket intressanta priser med Cathay (CPH-LHR-HKG-BKK för drygt 13000) på ITA Matrix. När jag försöker boka får jag dock inte upp dessa priser. Dealen kallas, enligt Matrix, I6MPROMO. Någon som har koll? Om det är en reell deal - värt att skapa ny tråd? Ledsen för OT.
Vissa (ofta lite dyrare priser) tillåter routing via Qatar Airways europeiska destinationer/avreseort. T ex Qatar Airwasy priser från Göteborg tillåter routing via London, Frankfurt etc.

På senaste tiden tycker jag transfertiderna i Doha har blivit bättre , tex som på min hemresa 2:50

Kanske effekt av att loungebesökare sitter för länge och dricker för mycket dyr champagne ;-)

Apropå tidigare diskussioner om ekonomin i reorna. Skulle vara intressant att veta vad det kostar (särkostnader för er som kan det ekonomiska fikonspårket, och jag betraktar personal som särkostnad i det här fallet) att köra en kärra Europa-Aien t&r.

Sydney ligger på samma pris som Melbourne, 840 TP till BAEC
Rea.jpg

För destinationer som Bangkok kan det även vara ett alternativ att boka via Cathay Pacifics promotion, för cirka 2000 kronor mer, där man också kan flyga med Qatar Airways genom Doha, fast då med tillägget att man tar en sväng förbi Hong Kong (eller rent av en stopover på hemvägen) och kan besöka The Wing.

Nackdelarna är dock att flygtiden givetvis blir längre och man går miste om att flyga A380 med allt vad baren ombord innebär (numera det enda sättet att få Krug i Jdå Al-Mourjan tagit bort den inför öppnandet av Al-Safra (förstaklass)).

• Gilla
Reactions: Gus
För destinationer som Bangkok kan det även vara ett alternativ att boka via Cathay Pacifics promotion, för cirka 2000 kronor mer, där man också kan flyga med Qatar Airways genom Doha, fast då med tillägget att man tar en sväng förbi Hong Kong (eller rent av en stopover på hemvägen) och kan besöka The Wing.

Nackdelarna är dock att flygtiden givetvis blir längre och man går miste om att flyga A380 med allt vad baren ombord innebär (numera det enda sättet att få Krug i Jdå Al-Mourjan tagit bort den inför öppnandet av Al-Safra (förstaklass)).

Kommer man in i Al-Safra som Emerald?

Toppen