Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Imorgon är det ny period för mig. Valde 4 biobiljetter igår så inte goodie bagen skulle brinna inne.

Får jag välja nytt from imorgon?

Ett guldkort gavs bort för tre veckor sedan. Ska bli intressant att se om jag får ge bort ett till (enl BC verkar det ju så )

Frågan är bara vad man ska göra med det. Det blir nog att följa @Agö mfl och låta dottern (17mån) få det. Då är samtliga i familjen EBG :).

Jag (är EBD) brukar fråga lite snällt vid in checking om jag kan få ledigt säte bredvid, och det brukar fungera om flyget inte är proppfullt.
Jag har bett dem blocka mittsätet vid incheckning. Senast de vägrade hade jag tydligen glömt ange mitt EB, så de visste inte jag var EBD och jag fattade inte att de inte visste heller. :) Orkade inte direkt bry mig, då det var en halvfull flight iaf, så jag visste jag kunde flytta på mig om jag var tvungen.

Dock, som jag har nämnt i en annan tråd här, så hävdar de att den automatiska seatblocken ska komma tillbaka. Den försvann som sagt vid en uppgradering av systemen.

Ja, jag var ju tvungen att testa, efter att ha hört att en del här fått andra besked.
Har också vid flertalet tillfällen sett passagerare få in t ex en andra öl, men då har jag själv inte haft möjlighet att "prova lyckan".
I fredags fick jag betala för flaska nr 2. FA såg lite skamsen ut då jag halade fram kreditkortet (är EBD) men hon tog ändå betalt.

Svar ja på inrikes, i plus barndom kostade även flaska 1 på inrikes.
Aha. Jag flyger inrikes kanske en gång varannat år eller så, så min erfarenhet är ju rätt begränsad. :) Men att de ser skamsna ut har jag varit med om när jag betalat med mitt EBD-kreditkort i Go. Då har jag varit med om att de bett om ursäkt för att de måste ta betalt.

Är det någon som sett något offentligt från SAS om EBD förmånen dryck gratis när man flyger Go?
Har en SK Go i morgon och skulle vilja ha något att visa FA om det inte har spridits.

Aha. Jag flyger inrikes kanske en gång varannat år eller så, så min erfarenhet är ju rätt begränsad. :) Men att de ser skamsna ut har jag varit med om när jag betalat med mitt EBD-kreditkort i Go. Då har jag varit med om att de bett om ursäkt för att de måste ta betalt.
Jo, lider lite med dom, kan inte vara speciellt inspirerande om man vill ge bra service. Att ta betalt av en EBD med C-klassbiljett måste ju kännas sådär.

Hmm, nu ska man inte hoppas för mycket men den interna infon om EBD-förmånen dryck i Go verkar vara luddigt skriven som "Fri dryck" och inte en fri dryck så man kanske kan tömma baren ombord :D

Toppen