Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
En till fördel med att resa business från USA och inte från Europa är att dom serverar Ben And Jerry glass vid utresa från USA ombord på SAS :)

Business Class brukar bli bokad bokningsklass Z vid uppgradering via OT.

Uppenbarligen lite si och så med BJ-glassen. Bara för att det står på menyn så betyder det inte att det faktiskt serveras.

Jaha, då fick man svar från OT om morgondagens flight till Beijing - ingen uppgradering. Eftersom flighten var helt nollad i alla bokningsklasser så var det väl iofs inte oväntat.
Mina första försök med OT gick bra, men nu har jag inte fått igenom nån uppgradering på väldigt länge. Hade behövt de extra poängen...

Med tanke på att gårdagens flight var inställd och uppenbarligen många som bokades om tills idag är det kanske inte oväntat. Sedan får vi väl se om dagens flight kommer iväg eftersom det verkar vara nya "arbetsmöten" nu på morgonen (lördag 28 feb) :(

Mina första försök med OT gick bra, men nu har jag inte fått igenom nån uppgradering på väldigt länge. Hade behövt de extra poängen...

Jag har lite känslan av att det snarare beror på vilka dagar man reser på och liknande. Jag hade 9/10 har jag för mig förra året när jag reste till USA, tror samtliga gånger var lördag/söndag -> lördag. Nu i början av året har jag rest Söndag->Fredag och då har jag bara 1/4 hittils.

....får väl se om trenden fortsätter för nästa är bokad lördag->lördag. :)

Jag kan härmed spä på lite mer mystik kring Optiontowns algoritm:

Min fru och hennes väninna ska åka till Bryssel nästa vecka. Biljetterna bokades via mitt SAS-login och betalades av mig. Av olika skäl är de bokade som separata bokningar, dock med samma pris, bokningsklass och betalningsmedel. Skiljer fyra minuter mellan bokningarna.

För att uppgradera till Plus vill OT ha 36€ per sträcka av min fru medan de nöjer sig med 34€ för väninnan. Frun är EBD och väninnan är EBG, i övrigt exakt likadana bokningar förutom den lilla tidsskillnaden. Båda sökningarna är dessutom gjorda med mitt OT-login.

Vad säger kremlologerna?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen