Senaste nytt

Försämrad intjäning till Eurobonus med United från första Mars 2015

Vaniljvodka

Medlem
Pratade med SAS kundtjänst nu och killen där hade fått samma fråga igår. Han hävdade att det var United som initierat detta och att det inte fanns nåt de kunde göra. Vår enda chans var att ringa United och se vad det fanns för möjligheter där.
 
Inte riktigt schysst i alla händelser för de som bokat resor med förutsättning om poängintjäning men får ett annat utfall.
En valid pointe, men hvor mange er det som booker rejser efter hvor mange point man måske optjener? Ja vi er nogle stykker her som gør det, men i det store hele er det nok ganske få som vælger flyselskab efter hvor mange point de tjener. Jeg er overbevist om at langt størstedelen kigger på komfort, service, tidstabel osv
 

Vaniljvodka

Medlem
En valid pointe, men hvor mange er det som booker rejser efter hvor mange point man måske optjener? Ja vi er nogle stykker her som gør det, men i det store hele er det nok ganske få som vælger flyselskab efter hvor mange point de tjener. Jeg er overbevist om at langt størstedelen kigger på komfort, service, tidstabel osv

Med tanke på att SAS gjort det i princip omöjligt för oss dödliga att nå eller behålla EBG med nya intjäningstabellen så kanske man bör ha i åtanke att vissa tar till alla möjliga andra medel som ger mer poäng. Exempelvis att boka en mileage run till Hawaii från Dublin i business trots att man vanligtvis reser i economy och därför i princip har dragit över årets resebudget. Nä, jag är inte bitter... Menar bara att den här typen av förändringar måste komma med större framförhållning och att gamla tabellen borde gälla på resor bokade samma år.
 

mha321

Medlem
Ja, eller boka om till en annan bokningsklass.
Konstigt nog finns det ju inget alls kvar på United som ger 200%. Så för den som reser på lite dyrare Business biljetter (inte jag med andra ord...) så är helt plötsligt United sämst av bolagen in joint venture. På billiga biljetter är de ny "bara lika dåliga som de andra".

Inte oväntat. Och nu känns det poängmässigt bättre att jag valde ac och lh på sommarens Kanada-tur...
 

Dr. Miles

Expert
Konstigt nog finns det ju inget alls kvar på United som ger 200%. Så för den som reser på lite dyrare Business biljetter (inte jag med andra ord...) så är helt plötsligt United sämst av bolagen in joint venture. På billiga biljetter är de ny "bara lika dåliga som de andra".

Inte oväntat. Och nu känns det poängmässigt bättre att jag valde ac och lh på sommarens Kanada-tur...
Uniteds eget program Mileage Plus blir revenue-baserat fr o m 2015-MAR-01, denna förändring kanske är pga det.
http://www.businessclass.se/forum/t...modell-för-status-till-revenue-baserad.11439/
 

chazzie

Medlem
Som sagt tråkigt att detta försvinner, jag drog senast i höst in 12k på en Y-biljett för 3300 kr när jag var till Miami... För de av oss som främst reser för nöjes skull och oftast då Y så blir det nästan svårt att få ihop de 110.000p som krävs för att skrapa ihop till en award i C till t.ex. Nordamerika, vilket är billigaste LH-rutterna ut poängperspektiv. Det verkar som man får planera lite noggrannare vad gäller inköp på MasterCard och Diners...
 
Uniteds eget program Mileage Plus blir revenue-baserat fr o m 2015-MAR-01, denna förändring kanske är pga det.
http://www.businessclass.se/forum/t...modell-för-status-till-revenue-baserad.11439/
Revenue-basen är väl bara för USA-medlemmarna? Dvs inte för oss som inte bor där.

United skrev:
Premier qualifying dollars (PQD) include spending on flights operated by United, United Express and Copa Airlines, as well as flights operated by Star Alliance and MileagePlus partner airlines when issued on a United ticket (ticket number starting with “016”). You can also earn PQD for Economy Plus® purchases. PQD are a Premier status requirement for members in the U.S. only.

Edit: det verkar vara lite dubbla budskap där, hittade på ett annat ställe "Who will this program update apply to? This program update will apply to all MileagePlus members worldwide."
 
Toppen