Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Thai Airways
Kabinklass: I
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Denpansar, Bali (DPS)
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R
Antal poäng: 140 000 för två pers (Amex 2-for-1)
Skatter&avgifter: ca 11.000 SEK (5.500 SEK per person)
När: April 2015
Bokad: 2015-01-08

Inga som helst problem vid bokningen och fick riktigt bra service via telefonbokningen.

map

Great Circle Mapper

Min första 2-4-1 bokad.. Tror inte detta är slutgiltiga versionen då den innehåller ett 4h hopp mellan ORD och SEA i Y, vilket inte riktigt duger, samt övernattning både ut och hem i Istanbul. Allt annat än idealiskt, men åker man två får man kanske foga sig lite. Vi får se! Hittade hursom retur från SFO med Turkish ännu ouppstartade linje där, så jag passade på.

Bonusprogram
: SAS Eurobonus
Flygbolag: Turkish & United
Kabinklass: C + en st Y
Avreseort: GOT
Destination: SEA
Return från: SFO
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R, open jaw
Antal poäng: 110 000 för två pers (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter: 7332:- (3666:- per person)
När: September 2015
Bokad: Februari 2015

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited:
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: JL/AY/BA/MH
Kabinklass: F+C
Antal poäng: 100 000 (10k rabatt pga… charm?)
Skatter&avgifter: $151
När: 2015-03-29 → 2015-04-06
Bokad: 2015-02-03

HND ✈ CDG - JL045 F
CDG ✈ HEL - AY874 C
HEL ✈ ARN - AY641 C
//Destination//
ARN ✈ LHR - BA779 C
LHR ✈ CDG - BA326 C
CDG ✈ KUL - MH021 F
KUL ✈ SIN - MH627 C

Flyttar till nytt land och transporterar mig så här. Var lite för låst vid datum för att kunna hitta på något roligare. Hade BA F PEK-LHR on-hold, men en plats på JAL F HND-CDG dök upp. Vid återringning för confirmation så var call center-medarbetaren säker på att det inte gick för sig med layover på CDG; "Sir, it's not a oneworld hub". Givetvis felaktigt, ity just layover och ingen stopover. Tackade för mig och ringde igen; inga problem att biljettera.

Last edited:
Bra bokning, men jag är förvånad över att skatter&avgifter endast är USD 151.
Hur är det aktuella läget betr skatter&avgifter om man bokar en bonusresa med US Airways Dividend Miles från Europa till Asien? Är avgifterna speciellt låga eller höga för vissa bolag? Mig intresserar speciellt CX.

Bra bokning, men jag är förvånad över att skatter&avgifter endast är USD 151.
Hur är det aktuella läget betr skatter&avgifter om man bokar en bonusresa med US Airways Dividend Miles från Europa till Asien? Är avgifterna speciellt låga eller höga för vissa bolag? Mig intresserar speciellt CX.
Jag tror att det är endast flygskatter, inget bränsletillägg.
@Homer skrev tidigare att British Airways has slopat bränsletillägg på flygningar inom Europa (eller bara på korta flygningar), så det ska inte finnas något bränsletillägg på @m10 s bonusresa.
Vill du undvika höga flygskatter, undvik flygplatser som London, Frankfurt, Paris osv.

Hur är annars avgifterna för flighter med CX jämfört med tex BA, AY och QR från Europa till Asien? Är de lägre, högre eller ligger de ungefär på samma nivå? Tex för flighter till HKG.

Bonusprogram: USDM (US Airways Dividend Miles)
Flygbolag: Qantas
Kabinklass: Business
Avreseort: Sydney
Destination: Cairns
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 30.000
Skatter&avgifter (per person): 1.337 SEK (302 SEK = skatter, 50 USD = Bokningsavgift, 75 USD = Quick ticketing fee <21 dagar till avresa. Lite drygt med den senare avgiften, men med tanke på att en betald biljett 2 dagar före avresa går på drygt 4.000 SEK i Economy eller runt 13.000 SEK i Business, så... ;))
När: 2015-02-04 => 2015-02-10
Bokad: 2015-02-02 (1 stol var ledig i vardera riktning. QF har Business Class om 12 stolar i 3-raders 2+2 konfiguration ombord på Boeing 737-800.)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: United
Kabinklass: Ekonomi
Avreseort: Chicago
Destination: Aruba
Enkelresa eller Tur&retur: Enkelresa
Antal poäng (per person): 30.000 x2
Skatter&avgifter (per person): 117SEK
När: Juli
Bokad: Februari

ORD-IAH-AUA