Senaste nytt

[Business class] Dublin-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 970 EUR inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Mycket bra deal!

Är det någon som har hittat någon bra rutt till Hawaii (eller SFO eller LAX) för att maximera antalet segment ("Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika") och antalet miles man kan samla till Miles & More?
Jag har hittat alternativ via tex DUB-ZRH-EWR-HNL resp DUB-FRA-VIE-YYZ/ORD-HNL, men optimalt vore alternativ rutter med 3 segment inom Europa.
Observera att den här dealen är Routing baserad och inte MPM baserad, därför kan du inte välja vilken rutt som helst även om du följer bytesregler.
Routingregler till Honolulu hittar du i mitt andra och tredje inlägg. :)
 

Joggi

Medlem
Jag försöker boka den här dealen: Flyga ut från DUB via EWR till HNL den 31-aug och tillbaks den 12-sept. Det ska vara enligt reglerna för dealen och väljer jag den amerikanska versionen av united.com så för jag upp rätt priser (runt 1500 USD). Men jag kan inte betala med svenskt kreditkort, då skickas jag till svenska versionen av sidan och priser stiger till 46000 SEK. Är jag ute och cyklar på något sätt eller är antalet biljetter begränsade per country-of-purchase på något sätt?
 

RickardG

Medlem
Jag försöker boka den här dealen: Flyga ut från DUB via EWR till HNL den 31-aug och tillbaks den 12-sept. Det ska vara enligt reglerna för dealen och väljer jag den amerikanska versionen av united.com så för jag upp rätt priser (runt 1500 USD). Men jag kan inte betala med svenskt kreditkort, då skickas jag till svenska versionen av sidan och priser stiger till 46000 SEK. Är jag ute och cyklar på något sätt eller är antalet biljetter begränsade per country-of-purchase på något sätt?
Jag har råkat ut för samma sak. När man byter till svenska versionen stiger priserna till helt barocka nivåer. Jag märkte dock att det då gick att backa tillbaka till US-versionen efter ett byte till svenska och därefter gick det att betala med ett svenskt kort.
 

Joggi

Medlem
Jag har råkat ut för samma sak. När man byter till svenska versionen stiger priserna till helt barocka nivåer. Jag märkte dock att det då gick att backa tillbaka till US-versionen efter ett byte till svenska och därefter gick det att betala med ett svenskt kort.
Funkade fint! Stort stort tack!! :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag har råkat ut för samma sak. När man byter till svenska versionen stiger priserna till helt barocka nivåer. Jag märkte dock att det då gick att backa tillbaka till US-versionen efter ett byte till svenska och därefter gick det att betala med ett svenskt kort.
När jag söker priser på Uniteds svensk sida från början visar den rätt summa efter jag har valt sista segmentet. Jag har inte gått vidare till betalning dock.
 
Toppen