Senaste nytt

SAS Eurobonus nyheter 2012-02-13: 50k EBG och 100% poäng i ekonomi

agehall

Medlem
Det pratas bara om Basic points, kommer Extra-poängen fortfarande vara låga? (så detta som ändras nu BARA påverkar statusen, inte poäng som går använda till något)

nån som vet?

Vad menar du? Du får ju baspoäng när du flyger, inklusive EBS/EBG bonus. Extrapoäng får du ju om du flyger med konstiga partners (tidigare Ethiopian tex), bor på hotell, hyr bil eller handlar med kreditkort. Det de ändrar på nu är ju intjäningen när man flyger, dvs hur mycket baspoäng du får när du flyger.

intressant...både bra och dåligt..
Jag kan säga efter haft middag i helgen med en kollega och HON medlem där vi över lite årsgångs wirre jämförde service så är Pandion mycket blekt i jämförelse och det tror jag dom flesta som har Guld tex som igentligen inte är så långt ifrån EBP servicen annat än lite småsaker ombord.

men som jag förstått höjer dom antalet sträckor till 50 vilket igentligen inte kommer göra så stor skillnad på antalet EBG folk som absolut bara kräääver ( citerar en dam på arn igår ) seeervice för att jag minsan är Guld och det är högsta medlemsskapet man kan ha inom SAS :)

jaja får se vad detta mynnar ut i...

Ja, att EBP inte är mycket att komma med i jämförelse med HON kan vi väl vara överens om. Men för nå HON krävs ju faktiskt en del, så det kanske inte är så konstigt.

Ju fler tomtar som får vara med i guldklubben och därmed tror att de ska få all uppmärksamhet i världen, dessto värre blir det för oss andra. Jag håller helt med om att det kvittar om det är 40 eller 50 legs för att nå EBG, det är på tok för få oavset..
 
SK är underbar, som vanligt! :D
smolk_eb.jpg

Och nej, jag är inte bitter, inte en enda bit ;)
 

Roger J

Medlem
Om point bargains är kvar på 50% rabatt är det helt OK att de gäller bara för EBG. Tycker jag.
Det finns för lite guldförmåner!
 

Jacob

Medlem
Vet inte heller riktigt vad jag ska säga.

Men med tanke på att jag just nu har 61.000 baspoäng på mitt konto med en kvalificeringsperiod som går ut i sommar har jag alltså redan återkvalificerat för EBG. Och det är ju trevligt! :)
 

Johannes

Medlem
Tråkigt för mig som precis blir Silver nästa vecka och har planerat stenhårt för att få till 20 segment till, att komma upp till 50 blir mer eller mindre omöjligt och 50000 p helt omöjligt i mitt resmönster...
 
Jösses! :O

Undrar hur intjäningen i andra program ändras med detta? Kan vi ha tur att klasserna går upp även där tros så att man ändå kan flyga SAS.
 

Homer

Medlem
Låt Pandion nivån fortsätta vara "über exklusiv", "holy graal of SAS", etc, etc och istället införa en nivå emellan EBG och EBP. T.ex Platinum, eller för enkelhetens skull Titanium. Låt kravet ligga på 100K baspoäng, eller 100 segment per år.

Förmånerna kan t.ex vara 50% extra intjäning, varav 25% är baspoäng, fria uppgraderings vouchers, rabatterade priser i Cloudshop Menyn, fria lounge vouchers (t.ex 4st per år. Ge till familj eller kollegor. Bra att använda om man vill ha med en extra gäst i loungen), partnermedlemskap i EBS, bättre service på flygplatsen, högsta prioritet på väntlista (efter EBP), liberalare lounge regler t.ex att tillgång till SAS egna lounger även ges vid ankomst med SAS flyg från Europa.

Det hela går väl i princip ut på att Eurobonus intar en mer Mileage Plus lik modell, där EBT motsvarar UA 1K, EBP = Global Services, EBG = Premier Executive och EBS = Premier.

men är Pandion "über exklusiv" då? ;) ...
Jag tycker bara att det är lite småsaker som skilljer, ungefär som
mellan BA Silver(som f.ö. är bättre än EBG) och Gold, eller Flying Blue Gold och Platinum...
 

Fredrik

Medlem
SAS skrev:
We are often asked why the number of points earned in Economy can vary on the same flight route at different times. Some people have found this hard to understand, and when we recently asked our members to vote for the best way for us to celebrate our 20th anniversary, one of the most popular ideas has been to allow EuroBonus members to enjoy 100% point earnings on all Economy class tickets (see image on the right and here).

We agree. You should earn the same number of points for all tickets in Economy, every time you travel.
So from May 4, you will always enjoy 100% point earnings on Economy flights with SAS, Blue1 and Widerøe.

Tjena,

de har säkert läst förslagen och helt plötsligt kommit på detta. Undrar hur länge de räknat på för- och nackdelar?
 
Toppen