Man ska inte vara för snabb för att hylla

. Hemresan i söndags förstördes av markpersonalen på Schipol.
@Air France/KLM
Vi har en vagn av märket BabyZen som är godkänd att ha som handbagage. Vid incheckningen ville de tagga den så att vi lämnar ifrån oss den vid flygplanet och så får vagnen åka i bagageutrymmet. Jag visade och förklarade att det inte behövdes och vips fick vi den "approved" att ha med i kabinen. Personalen var eld och lågor över vagnen och trodde inte sina ögon

.
Vid gate så blir vi tillsagda att lämna vagnen. Jag förklarar och pekar på "approved" märkningen och tanten bara skakar på huvudet. "Du förstår väl att du inte kan ta med en vagn" och dumförklarar mig.
Nåväl jag viker ihop vagnen på väg ner i gången och då kommer det en man och ska ta hand om vagnen. Förklarar igen min avsikt. Nej nej, det går inte.
Frågar om han ser att vagnen håller måtten för kabinbagage och han svarar ja, men det är en vagn, jag måste ta vagnen, det är ju en vagn. Dock släpper man ombord väskor som är större.
Ber honom att följa med ner till planet så Pursern får ta ett beslut. Nej, jag har pratat med dem och det är ett litet plan (Boeing 737-800). Jag börjar inse att det är lönlöst att prata med honom och låter honom ta vagnen. Pratar med Pursern ombord och hon hade inte pratat med någon och såg inga problem att vagnen flög i kabinen. Nu var det dock försent att göra något.
Jag hade otroligt svårt att släppa detta och var onödigt irriterad hela vägen till ARN. Det är frustrerande att veta att jag har rätt när man argumenterar med någon som har fel men gör som den vill ändå.
Pursern tog det riktigt bra och undrade om jag ville skriva ner ett klagomål i hennes IPad så det snabbt skulle komma till berörda. Jag avböjde eftersom jag inte skulle ha skrivit något konstruktivt.
Bra saker när man flyger med AF/KLM är skypriority! SAS har en hel del att lära och det är inga svåra saker.
Smidig ombordstigning där samtliga får ett boardingnr som sedan visas på en skärm vid gaten. Har aldrig sett detta tidigare.
Väldigt bra ombordservice (eco) och trevlig och proffsig ombordpersonal.
Leksaker delas ut redan när man kliver ombord med barn. Enkelt och smart.