Senaste nytt

Jul och Nyårsresa till Tokyo i SAS Business Class

Fantastiskt fin rapport vilken ger mig lust att flyga SAS C-klass igen trotts löfte att inte göra det förra våren i väntan på nya stolarna. Flyger idag LH nya business klass ofta till Kina men tyvärr är maten inte alls i klass med SAS. Tyvärr lär det dröja till sommaren innan en A340 för Asien blir ombyggd. 1:a kärran Erik Viking har nu stått snart 2 månader i Zürich för ombyggnad och ännu är inte inredningsmonteringen påbörjad. Premiärflygningen sägs bli som SK909 i början av Februari till USA.

Världens bästa stad!

"En av Tokyos taxibilar… Avstod helt från dessa då jag inte var sugen på att ruineras"
Det där stämmer inte alls så länge man åker korta avstånd. Har för mig att en resa på 2 km kostar ca 50 kr men efter det börjar taxameterna ticka snabbare ju längre du åker.

Som vanligt klockrena reportage från Jonas :) tack för trevlig läsning!
Använde förra årets 2-4-1 till Tokyo och 8 dagar var i underkant, åker gärna tillbaka en dag.

Fantastiska bilder Jonas.. Jag har inte hunnit läsa alla detaljer idag, varit för mycket att göra men det är som oftast din styrka: observation av detaljerna.. Själv är jag för lat att titta :)

Om SAS läser detta, se till att införa Mikkeller ölen även på europaflygningar så man "slipper" dricka det mousserande vinet! :)
Som vanligt bra rapport.

Toppen