Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Beställde AMEX Elite i måndags kväll och på tisdagen fanns 20 000 p på kontot, om än tillfälligt. Passerade 90 000 och blev EBD. :) Även om det inte verkar ge så mycket mer än EBG så är det ju lite roligt i alla fall.

Försökte sedan ge bort ett Guld kort till den som redan fått Silver kortet. Men det gick inte, fick följande meddelande:
"Opps! Du kan inte ge bort detta kort till en medlem som har samma eller en högre medlemsnivå som du har."

När kan jag i så fall ge Guld kortet till denna person?

Tack för svaren! Det verkar ju logiskt.

Då får jag väl passa på och ge bort ett till Silver och vänta till 1 mars med Guldet.
För den som var tänkt att få det spelar det ingen roll eftersom ingen resa var inplanerad innan dess.

Men SAS felmeddelande verkar ju lite knasigt:
"Opps! Du kan inte ge bort detta kort till en medlem som har samma eller en högre medlemsnivå som du har."
Jag tänkte ju inte ett kort till någon som har lika eller högre status. Men det är väl inte så lätt att ha autosvar på alla eventuella felaktigheter.

Har du redan gett bort ett silver så får du väl inte ge bort ett guldkort? Då får du bara ge bort ett silver till...

När jag blev Gold så gav jag bort ett silverkort. När jag sen blev Diamond (inom samma intjäningsperiod) så gav jag bort ett Gold. Jag fick dock ringa och mecka med det eftersom systemet inte fattade. Så jag gav bort två kort på 4 månader inom samma intjäningsperiod.
Den 1 Feb börjar min nya intjäningsperiod. Kan jag då vid 45.000 ge bort ett silver? Kan jag vid 90000 ge bort ett Gold?

Toppen