Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Jeg kigger på muligheden for at flyve ex-USA til North Asia, med et langt stopover i Europa og destination i Hong Kong eller Tokyo...

Nogen som kan bekræfte at jeg kommer til at betale UK APD hvis jeg har stopover i London?

Nogen der har erfaring med at flyve jorden rundt? - jeg ved det var muligt da US Airways stadig var i Star Alliance, men jeg har ikke læst om nogen der har gjort det efter de kom med i oneworld...

Nogen der ved om man må flyve USA - Europa - Middle East - North Asia? Naturligvis inden for MPM.

Bokade precis följande:

Paris - Doha Qatar Airways First (A380)
Doha - Kuala Lumpur Qatar Airways Business (777-300ER)
Kuala Lumpur - Hong Kong Cathay Pacific Business (777-300)
Hong Kong - London Cathay Pacific First (777-300ER)
London - Paris British Airways Business (A320)

Ska bli kul att få testa Qatar Airways första klass i deras A380 om de nu har fått planen i drift tills nästa år det vill säga. Hoppas även på att få testa Cathay Pacifics första klass om de nu inte gör någon ökänd equipment change precis innan avgång. *Håller tummarna*

Når er reisen? Ser at CX ofte bare slipper F noen dager før avgang. Stemmer det? Har søkt endel på LHR-HKG frem i tid, og det er ikke så mye tilgjengelig

Når er reisen? Ser at CX ofte bare slipper F noen dager før avgang. Stemmer det? Har søkt endel på LHR-HKG frem i tid, og det er ikke så mye tilgjengelig

Nu åker ju jag Hong Kong - London och denna resa sker i början av nästa år men precis som Christian R säger så finns det inte mycket att välja på när man åka ifrån Europa till Asien med Cathay Pacific vilket är tråkigt.

Är det någon som har avbokat en award på USDM nyligen och har en uppskattning om hur lång tid det tog att få skatterna mm tillbaka betalt på AMEX?

Är det någon som har avbokat en award på USDM nyligen och har en uppskattning om hur lång tid det tog att få skatterna mm tillbaka betalt på AMEX?

Jag väntar fortfarande på att få en ombokningsavgift återbetald av USDM, det har pågått över ett halvår och varje gång jag pratat och påmint om det har de sagt att något blivit fel i systemet men att de ska rätta det så jag får pengarna. Hur var det nu med att lita på folk på supporten? Har i och för sig fått samma info från deras supervisors.

Har en fundering som jag hoppas få hjälp med; vill gärna prova Cathay Pacific första klass och har följande två alternativ:
1:
ARN-TXL AB Economy only har jag förstått?
TXL-FRA AB Economy only har jag förstått?
FRA-HKG CX First class
HKG-BKK CX Business class
BKK-HKG CX Business class
HKG-MXP CX First class
MXP-LHR BA Business class
LHR-ARN BA Business class
eller
2:
ARN-LHR BA Business class
LHR-HKG CX First class
HKG-BKK CX Business class
BKK-HKG RJ Business class
HKG-MXP CX First class
MXP-LHR BA Business class
LHR-ARN BA Business class

Alt 2 känns spontant som bättre (undviker 2 flygningar i ekonomi samt får prova Royal Jordanian på en kort sträcka); tror ni man behöver vara orolig för equipment change på FRA-HKG eller LHR-HKG?

Toppen