fcx
Medlem
På grund av de nya reglerna om intjäning hos Eurobonus har jag börjat fundera på att köra några MR under december för att komma upp i EBD. Anledningen att jag vill ha EBD är att jag då inte behöver bekymra mig om status på ett tag och kan lägga kraft på andra flygbolag än Sas, andra allianser etc. Behöver 23150 poäng för att komma upp i EBD (med nya 90 000-gränsen). Kommer att behöva minst 2 MR.
Göteborg
- Varifrån vill du börja din resa?
Europa
- Var är din destination?
Har ganska begränsat med dagar. Är ledig 13,14 december, 19-22 december. Kan även åka på någon snabb MR efter jobbet som slutar vid 15.
- När vill/behöver du resa ut?
Samma dag/övernattning
- När vill/behöver du komma hem?
Så kort tid som möjligt
- Hur länge vill du vara borta?
1
- Hur många personer som skall resa?
Sas Plus borde vara bäst för intjäningen
- I vilken kabinklass?
Sas
- Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Absolut under 10 000 totalt.
- Vad är din budget? (per person)
Mest poäng för pengarna
- Vad är det viktigaste för dig?
Nej för tusan
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Hur ska jag då lägga upp detta? Har hittat Aten den 13 december för ca 4300.
Aten för 4300 verkar vara ett bra alternativ. Tar man en övernattning mellan 13-14 sjunker priset några hundralappar GOT-XXX-ATH som EBG ger 12500 p, återstår 10 650 p
19-22 börjar priserna dra iväg. Ett alternativ är Bologna den 19:e med en övernattning för 4137 SEK. Det ger tyvärr bara 10 000 poäng, men resterande 650 borde inte vara så svårt att flyga ihop efter årsskiftet.
Om du inte redan har det är annars Amex Elite för 2500-4000 SEK ett alternativ som ger 20 000 poäng.