Diverse funderingar här...
Skall inom kort försöka boka bonusresa till Rio de Janeiro i juni-juli 2015 med EB och 2-4-1. Skall bara få in de sista poängen från Bjurfors värdering, hmm… Enligt ANA finns det i alla fall hyggligt med platser i Business med TAP och Swiss (Sao Paulo, men close enough).
När det närmar sig avresa kommer jag dock ha tillräckligt med poäng för att boka om till First. Vad tror ni om chansen att det dyker upp platser i First med LH500/501? Och vågar man hoppas på att det är 747 med nya ”riktiga” First class?
Om jag har förstått saken rätt är det fritt fram att av- eller omboka bonusresor fram till 24h innan avgång, stämmer det eller finns det några begränsningar som jag missat?
Är det även korrekt att Swiss inte släpper några platser alls i First till oss med EB-poäng, eller kan man hoppas på att det dyker upp platser i Swiss First också?
Dessutom, eftersom vi kommer var borta lite drygt två veckor, kommer vi väl inte kunna boka om till LH First på hemvägen, eftersom LH bara släpper First två veckor framåt? Eller går det att kringgå detta på något vis?