Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag tyckte läsa att Denver får de re-konfigurerade B747-400 utan F från april. Läs trådarna om LH och B747-400 på FT. Annars lär man lätt bli besviken..

Håller med. Känns som det är lite risky business att boka F vid den här tidpunkten, eftersom F var puts väck veckan därpå.

Sitter själv med det dilemmat. Har har tittat på Osaka i april -15. På M&M finns inte tillstymmelse till plats i F med 747-400, medan en torrbokning på LH-sidan FRA-KIX visar att det finns F, men inte om man testar GOT-KIX på LH-sidan. I det här fallet är jag väldigt tveksam till att alla platser skulle vara borta, eftersom man kan hitta F på andra mera "attraktiva" Asiatiska destinationer under April, men i 747-8, eller A380. I det här fallet är en inte alltför vild gissning att det är en 747-400 till KIX utan F i april -15. Så rådet är väl att samla information från flera håll. Dilemmat är ju att om man inte har tillräckligt med M&M-mil kommer man inte så lång i processen att man kan ana sig till vilken kabin det är om man tittar på M&M-sidan.

Diverse funderingar här...
Skall inom kort försöka boka bonusresa till Rio de Janeiro i juni-juli 2015 med EB och 2-4-1. Skall bara få in de sista poängen från Bjurfors värdering, hmm… Enligt ANA finns det i alla fall hyggligt med platser i Business med TAP och Swiss (Sao Paulo, men close enough).
När det närmar sig avresa kommer jag dock ha tillräckligt med poäng för att boka om till First. Vad tror ni om chansen att det dyker upp platser i First med LH500/501? Och vågar man hoppas på att det är 747 med nya ”riktiga” First class?
Om jag har förstått saken rätt är det fritt fram att av- eller omboka bonusresor fram till 24h innan avgång, stämmer det eller finns det några begränsningar som jag missat?
Är det även korrekt att Swiss inte släpper några platser alls i First till oss med EB-poäng, eller kan man hoppas på att det dyker upp platser i Swiss First också?
Dessutom, eftersom vi kommer var borta lite drygt två veckor, kommer vi väl inte kunna boka om till LH First på hemvägen, eftersom LH bara släpper First två veckor framåt? Eller går det att kringgå detta på något vis?

Diverse funderingar här...
Vad tror ni om chansen att det dyker upp platser i First med LH500/501? Och vågar man hoppas på att det är 747 med nya ”riktiga” First class?
Detta har jag tyvärr inget svar på
Om jag har förstått saken rätt är det fritt fram att av- eller omboka bonusresor fram till 24h innan avgång, stämmer det eller finns det några begränsningar som jag missat?
Du kan boka av och ändra fram tills 24h timmar innan första flygningen i bokningen. Så har du påbörjat din resa kan du inte ändra några av dina framtida flyg.
Är det även korrekt att Swiss inte släpper några platser alls i First till oss med EB-poäng, eller kan man hoppas på att det dyker upp platser i Swiss First också?
Det är korrekt att Swiss inte släpper några platser i First till dem som använder EB-poäng.
Dessutom, eftersom vi kommer var borta lite drygt två veckor, kommer vi väl inte kunna boka om till LH First på hemvägen, eftersom LH bara släpper First två veckor framåt? Eller går det att kringgå detta på något vis?
Du kan boka det som två enkelresor. Men då behövs två stycken 2-4-1och resan kommer kosta 20% mer poäng. Dock kommer bränsletillägget vara lägre då man inte får göra påslag för sådant om man startar i Brasilien.

Jag har en bokning till San Francisco med SAS business i mars. Tanken är att titta två veckor innan avresa om det dyker upp Firstbiljetter för resan dit, och behålla min vanliga hemresa i business. Kan det vara en idé för andra? Ändringsavgiften är ju bara 150 kronor per person.

Om man måste betala för den högre klassen t/r när man blandar klasser kan ju ett annat alternativ vara att boka United i 1:a klass t/r och sen byta ut utresan mot Lufthansa om det dyker upp platser.

Detta har jag tyvärr inget svar på

Du kan boka av och ändra fram tills 24h timmar innan första flygningen i bokningen. Så har du påbörjat din resa kan du inte ändra några av dina framtida flyg.

Det är korrekt att Swiss inte släpper några platser i First till dem som använder EB-poäng.

Du kan boka det som två enkelresor. Men då behövs två stycken 2-4-1och resan kommer kosta 20% mer poäng. Dock kommer bränsletillägget vara lägre då man inte får göra påslag för sådant om man startar i Brasilien.

Om inte reglerna ändrats måste väl resan börja i Sverige?
I det där exemplet börjar ju resa nr.2 i Brasilien.

Om man måste betala för den högre klassen t/r när man blandar klasser kan ju ett annat alternativ vara att boka United i 1:a klass t/r och sen byta ut utresan mot Lufthansa om det dyker upp platser.

Om man är ute efter bästa upplevelse är det helt klart ett alternativ. Dock så smäller det ju till med skatter och avgifter när man inte flyger SAS.

Toppen