Senaste nytt

När kommer nästa BA rea 2014?

AABack2ARN

Medlem
Vänner, om ni orkar åka till Dublin först så ligger det nu en rea från Irland. Förköpskrav är 28 dagar, och jag tittade snabbt på New York som prisas till ca 10 500kr med dagens valuta..
Underbart och tack för tipset! Precis vad som behövdes. En liten resa med AA till Honolulu bokad. Nu skall man bara få till uppgraderingen över Atlanten till första klass :)

Hade ångest över att jag troligen skulle tvingas boka denna resa i "normal" I-klass från Stockholm, men med I7SALE från Dublin och en resa t/r i SAS Plus Stockholm-Dublin kom jag i stort sett under halva priset.:):)

Priset verkar gälla Joint Venture från Dublin, dvs AA, AY, BA och IB.
 
  • Gilla
Reactions: doc

JensE

Medlem
Underbart och tack för tipset! Precis vad som behövdes. En liten resa med AA till Honolulu bokad. Nu skall man bara få till uppgraderingen över Atlanten till första klass :)

Hade ångest över att jag troligen skulle tvingas boka denna resa i "normal" I-klass från Stockholm, men med I7SALE från Dublin och en resa t/r i SAS Plus Stockholm-Dublin kom jag i stort sett under halva priset.:):)

Priset verkar gälla Joint Venture från Dublin, dvs AA, AY, BA och IB.
Ringde du in och bokade?
Både BA och AA vill routa mig via Philadelphia på sunk US Airways 767 när jag kollar på biljetter till New Orleans.
 

Senator

Moderator
Ringde du in och bokade?
Både BA och AA vill routa mig via Philadelphia på sunk US Airways 767 när jag kollar på biljetter till New Orleans.

Har du testat multi-sektor?

BA.JPG
 

AABack2ARN

Medlem
Bokade via AAs svenska hemsida. Mitt önskade alternativ DUB-LHR-LAX-HNL kom fram precis som jag önskade. Däremot är den svenska hemsidan lite extra dålig eftersom man enbart kan få AA-numrerade flighter och I-klass tar ganska ofta slut på AA-flighter opererade av BA. Men denna gång hade jag tur och slapp bråka med ett tjurigt call center i Barcelona eller Manilla
 

RonnieK

Medlem
Bokade just Dublin - Los Angeles till sommaren för 13,100 kr och SAS Plus till Dublin för 1,948 kr. Ca 15k för BA silver och semester i både Dublin och LA får anses som bra värde :)

Nuvarande I7SALE löper ut den 12 november.
 

Senator

Moderator
@sembl och jag skall boka själva under helgen eller senast på måndag... Ett annat tips är att det går att mixa med de priser som ligger från CPH, så t.ex. ut från DUB och hem till CPH så länge det är innanför de datum som gäller från CPH. Med andra ord, en s.k. "Open Jaw".
 

Senator

Moderator
Ett annat tips...

Denna rea matchas av Star Alliance Joint Venture. United "P" klass som ger 200% till EuroBonus har flera avgångar från Dublin: bland annat IAD och EWR. Annars kan man bygga en rutt tillbaka ner till FRA eller ZRH, och kanske också via CPH till ZRH/FRA med SAS. Priser till USAs Västkust ligger på ca 12 500kr. Det går med bra routing att få ihop mellan 30 000 och 35 000 EB poäng på en sådan resa plus positioneringsflight i SAS Plus till Dublin.

OCH VIKTIGAST! Star tillåter stopover, något AA/BA/IB inte gör...
 
Toppen