Senaste nytt

Så undviker du Finnairs två A340 med fd Air France interiör

Ok tack då vet jag vad som väntar ;-) hoppas den ugnsstekta renfilén med öl- och tranbärssås smakar bra ombord

Som en annan skrev..Undvik.. Torr J*** köttbit,vattnig sås
Finnair.jpg
och dåligt överlag....

På OH-LQA ex Virgin Atlantic a340-300 ska det inte finnas bagagehyllor i mitten i C , priset på biljetten var lägre än hos Thai Air i PE och flygtiderna ok , även om returen från Asien blir en dagflygning 09:00

Attachments

• 340.JPG
    340.JPG
    42,8 KB · Visningar: 382
Priset på Thai PE må vara något högre, men då slipper du å andra sidan en transit och ett fakirflyg på returen, och får full flat-bed.

Undvik ! Landat i BKK obekvämaste stolen på marknaden ? Stolsgrannen hade käkat en vitlök vid bordingen för att inte lukta sprit ? Tjatade hela tiden om mer att dricka men blev stoppad pga att han var packad redan vid bordingen men var väl bara han som trodde han var nykter , 2 mittstolar pajade i sovläge och de som satt där fick flytta när de skulle äta , hörde nått om att gårdagens flight ut från BKK ställdes in , och de lyckades slarva bort mitt bagage , fick ett kort med 135€ på så länge. image.jpg

De hittade väskan och den leverades nu 6 timmar senare , de ville ha tillbaka kortet men behöll den välfyllda necessär en , lite skillnad mot pappåsen ombordimage.jpg

På bagagekvittot står CPH -HEL HEL-BKK BKK- och enligt bagageservice låg den i en transfercontejner med andra väskor , frågan är om Aviator på CPH gjorde fel ?

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    922,2 KB · Visningar: 429
Aha, man ska alltså ta ut pengarna och springa, innan de hinner komma kutande med väskan...
F ö skriver du inget om vitlöksmannens nationalitet, ska vi gissa att den bara bekräftar en av våra vanliga fördomar, eller?

Vet inte om det var någon av dessa maskiner som det skrivs om, men själv har jag flugit med AF i deras A340 både till San Francisco och Montréal utan mankemang. Var det månne så att istället för renovering helt sonika sålde de dem till Finnair? .. och Finnair har inte för avsikt att lägga ned så värst mycket resurser på dessa?

Har Air France något slags program för att fasa ut dessa A340? Det tycks så efter några sökningar på nätet ...
( http://www.airlinereporter.com/2012/01/a-farewell-to-the-airbus-a340/ ... och ... http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/6047322/ )

Finnair hyr OH-LQG och OH-LQF
Pengarna hade inte ens täckt väskan så var ingen ide att springa

2 dagar innan bording var platsen jämte min fönsterplats fortfarande ledig , fanns flera singelplatser men inga fönsterplatser lediga , några minuter innan bording completed kommer "grannen" ombord , flipflops och shorts och såg ut att ha haft samma skjorta några dagar , han hade uppgraderat till business class med poäng , flygvärdinnorna gav han några parfymerade våtservetter att tvätta sig med senare , slet av skjortan när han fem timmar in på flygningen väl somnade , tog en timme innan en flygvärdinna täcke över honom med en filt , han hade börjat dricka ur en medhavd flaska när de släckte ner kabinen , fördomar ? Är bara den värsta stolsgrannen jag råkat ut för och gjorde inte dena flight till det bättre finns mer att berätta

Toppen