Senaste nytt

Varför så få kvinnor på BA 787 eventet?

agehall

Medlem
Du får läsa tråden från början så kanske det hela klarnar. Det är en väldigt udda koppling om man säger så...
 

fcx

Medlem
Kort resume. Publicerades en bild på 7 herrar som väntar i loungen före avfärd. Då kommer kommentaren från politikern:

Underbart att det är en man, Fredrik Wass, som påpekat att det är gubbigt!!! - Det är urdåligt att ta ett sådant foto!!! Att sedan påstå att "...alla inte kommit än...." är könsdiskriminerade genom att man därigenom indirkt påstår att ALLA kvinnorna var försenade = BULLSHIT !!!! På bilden ser jag 8 män. Hur många kvinnor anslöt senare? Och vad 17 har "trevliga Annika" med fotot att göra? Verkar vara en administratör... Ta en genomtänkt bild nästa gång!!!! Denna bild kan anmälas för diskriminering! SKÄRPNING!!! Hur ska jag kunna få komma med, jag är ju kvinna...?
den 9 augusti 2013 kl. 22:31


Ett tag senare är alla resenärerna uppställda framför flygplanet. Det genererar två nya kommentarer:

Om ni delar ut gratisresor i PR syfte borde ni tänka på könsfördelningen...!!! Hur många av de 20 var kvinnor? Ni borde skämmas!!!!
den 10 augusti 2013 kl. 01:35

Tack för kommentarer o upplysningar! Uppskattar att jag fick ett svar. Undrar bara vad en "hyfsad slant" är eftersom jag missade bokningen? Det är lätt att prioritera när "en hyfsad slant"inte tas ur egen ficka. Vem är det då som prioriterar? - Nej, jag skojar INTE. Det är pinsamt att se hur dåligt genusarbetet är på de flesta stora företag, ex. Volvo m.fl. Det är inget jag hittar på eller gnäller över, det är fakta, som finns att ta del av. Jag kommer att fortsätta påpeka olika saker som gäller genusfrågor så länge det ser ut som det gör i samhället. - Samtidigt vill jag gratulera BusinessClass.se till ett till synes lyckat PR-arrangemang. Vem var det som uttryckte "Vilket skönt plan att flyga"? Måste ha varit vansinnigt kul att få flyga det o inte bara resa med! - Ska ha ögonen öppna för nästa specialarrangemang.
den 10 augusti 2013 kl. 20:12


Veckan efter är det dags igen. Då ligger det ute ett foto där @Malu tar sig ett glas bubbel i ett CW-säte. Det får den ironiska kommentaren:

Trevligt att se hur bra du har det!
den 15 augusti 2013 kl. 15:19


Efter detta har jag inte verken sett eller hört av damen i fråga innan hon nu beslutar sig för att ställa upp i valet.
 

agehall

Medlem
För nytillkommna läsare ska vi även, för tydlighetens skull, påpeka att alla deltagare (iaf svjv) betalade för sin resa och uppehälle ur egen ficka. Vi väl lite rabatt, men det var ingen större skillnad mot att köpa en ordinarie biljett.

Det BA sponsrade med, var besöket på deras anläggning i Cardiff dit man som vanlig dödlig inte har tillträde. Vi betalade dock våra egna resor dit.

Allt detta framgick även av trådar som var aktuella vid tillfället och om M.A.C. hade bemödat sig med att läsa på i fem minuter istället för att börja kasta anklagelser om diskriminering mot allt och alla så hade hon kanske också insett detta...
 
Toppen