stewigriffin
Medlem
Hej!
Nu behöver jag hjälp från gurus att tolka följande fare som finns i ExpertFlyer.
Jag är ute efter en returresa NYC-GOT som ger max miles/poäng för SkyMiles eller segment för Flying Blue. SK verkar vara gone, BA är lite för dyrt och LHs schema passar inte min. Jag har redan *G och ser inte vitsen med att akkumulera 25% poäng. Hos SkyMiles kan man få 100%.
När jag sökte på lämpliga fares följande NLXP47US kom upp med routing biten:
Har jag nu fattat det rätt att som max man kan resa t.ex. NYC-DTT(Detroit)-YMQ(Montreal)-AMS-GOT? Eller ta NYC-ATL-CDG-AMS-GOT?
Frågan är bara i så fall hur då på klm.com går det inte att få det så. Dessutom är reglerna ännu krångligare när man läser de hos AF.
Samma hos AF ser så här ut:
Och en sak till som skyndar mig: dessa regler förutsätter 7 eller 10 dagars förköp beroende på vart man köper. Eftersom jag reser den 19/1 så är måndagen sista dag.
Nu behöver jag hjälp från gurus att tolka följande fare som finns i ExpertFlyer.
Jag är ute efter en returresa NYC-GOT som ger max miles/poäng för SkyMiles eller segment för Flying Blue. SK verkar vara gone, BA är lite för dyrt och LHs schema passar inte min. Jag har redan *G och ser inte vitsen med att akkumulera 25% poäng. Hos SkyMiles kan man få 100%.
När jag sökte på lämpliga fares följande NLXP47US kom upp med routing biten:
Kod:
V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 NLXP47US N R 158.00 C15JN T12JA 7/3 SU/ 3M AT01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-NYC TO-GOT CXR-KL TVL-19JAN12 RULE-US3P IPRA/1
FARE BASIS-NLXP47US SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP
FARE TYPE-XPN RT-INSTANT PURCHASE NONREFUNDABLE-TYPE FARES
USD 158.00 CONS E16DEC11 D15JUN12 FC-NLXP47US FN-8I
SYSTEM DATES - CREATED 15DEC11/1407 EXPIRES INFINITY
**** CONSTRUCTED ROUTING NYC-GOT/KL EF-16DEC11 DIS-INDEF
**PUBLISHED NYC-STO TARG/1 PUBLISHED ROUTING 0128
**ADDON DST GOT TARG/1 PUBLISHED ROUTING 0128
/VIA THE ATLANTIC/
DOM ROUTE VALIDATION APPLIES WITHIN ORIG/DEST COUNTRIES
1. NYC-KL/DL-DTT-KL/DL-YTO/YMQ/WAS/NYC/EWR/BOS/BDL-AMS-GOT
2. NYC-DTT/ATL-KL/DL-PAR/LON-KL/DL-AMS-GOT
3. NYC-KL/DL-MIA-AMS-GOT
4. NYC-AMS-GOT
Har jag nu fattat det rätt att som max man kan resa t.ex. NYC-DTT(Detroit)-YMQ(Montreal)-AMS-GOT? Eller ta NYC-ATL-CDG-AMS-GOT?
Frågan är bara i så fall hur då på klm.com går det inte att få det så. Dessutom är reglerna ännu krångligare när man läser de hos AF.
Samma hos AF ser så här ut:
Kod:
V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 NLXP47US N R 158.00 C15JN T12JA -/‡ SU/ 3M AT01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-NYC TO-GOT CXR-AF TVL-19JAN12 RULE-US3P IPRA/1
FARE BASIS-NLXP47US SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP
FARE TYPE-XPN RT-INSTANT PURCHASE NONREFUNDABLE-TYPE FARES
USD 158.00 CONS E16DEC11 D15JUN12 FC-NLXP47US FN-8I
SYSTEM DATES - CREATED 15DEC11/1406 EXPIRES INFINITY
**** CONSTRUCTED ROUTING NYC-GOT/AF EF-16DEC11 DIS-INDEF
**PUBLISHED NYC-STO TARG/1 MILEAGE MPM
**ADDON DST GOT TARG/1 MILEAGE MPM
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 4789
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
TICKETED POINT DEDUCTION OF 500 MILES APPLIES
WHEN TRAVEL IS VIA PAR
PROVIDED ALL TRAVEL IS VIA AF
Och en sak till som skyndar mig: dessa regler förutsätter 7 eller 10 dagars förköp beroende på vart man köper. Eftersom jag reser den 19/1 så är måndagen sista dag.
Last edited: