Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt tidigare i Menzies Executive Lounge vid F-piren på ARN. Lugnt och skönt med fin utsikt på ett regnigt Arlanda. Även här goda Muffins, samt Cognac till en kopp te.
Däremot var deras internet så dåligt, att det inte ens gick att skriva detta långa inlägg...
Nu utsikt över Lac Leman, med Evian på andra sidan vattnet. :rolleyes:

Kunde du inte köra på Arlandas gratis wifi heller?

Sitter i guld/T5, tyst och lugnt på Arlanda. Jag var helt ensam i FT och det är kanske 10 personer i loungen. Blir kvar här till ungefär 12:00 om någon har vägarna förbi.

Sitter i guld/T5, tyst och lugnt på Arlanda. Jag var helt ensam i FT och det är kanske 10 personer i loungen. Blir kvar här till ungefär 12:00 om någon har vägarna förbi.
Själv sitter jag i sj loungen i Stockholm om någon har vägen förbi här kan ni säga hej :)

Når du kommer ombord spørg om du kan få lov at prøve 1st class sæderne. Disse kabiner er meget isolerede og måske ikke åbnedt. Du risikerer da at blive glemt hvis du ikke agerer på knappen! Det er eneste gang i mit liv jeg har haft 4 (fire!) vinduer for mig selv....

De är redan bokade tyvärr. Försökte få de platserna, men det gick inte.

Okej, de var inte alla bokade. Snackade med både in-checkning och Turkiet som sa att de var bokade. De visades som reserverade och inte blockerade vid internet inchckning också. Jag snackade med purser, så jag fick svit 1D. Såg det fanns 2 sviter till lediga, så jag gick bak och tipsade ett svenskt par som satt raden framför mig att de kunde hoppa fram och få en "dubbelsvit" som var ledig, så de blev ju rätt nöjda.

Det var nog det mesta utrymme jag haft på ett flygplan måste jag säga. Rätt så slitna säten, men det var ändå rätt schyssta kontroller för at ställa in dem. Bordet var ju enormt och också det bästa jag haft när jag flugit. Kollade lite film medan jag åt, sen dog min IFE, men jag orkade inte säga till, utan tog det som ett tecken att jag skulle sova, så då gjorde jag det. :) Blev väckt när fast seatbelt tändes. :)

Okej, de var inte alla bokade....Det var nog det mesta utrymme jag haft på ett flygplan måste jag säga. Rätt så slitna säten, men det var ändå rätt schyssta kontroller för at ställa in dem. Bordet var ju enormt....
Samme for mig: man kunne ikke checke ind til disse kabiner selv om de var tomme. Jeg havde 1A med 4 vinduer. Følte mig lidt alene deroppe da de andre kabiner var tomme, og personalet syntes at glemme mig efter jeg forlod mit business sæde. Lidt som at sidde i et museum, men uhyre unikt og interessant. DSC00526.JPG Billede fra min 1ste klasse kabine (1A) fra min tur i Januar med TK BKK-SGN. 4 vinduer!!!

Business-loungen i St Petersburg, väntar på SK733 hem till Stockholm.

När man väl hittar runt hörnet allra längst in i loungen finns där ett par riktigt trevliga små "bås" - det skulle jag vilja se i många fler lounger. Lite som en F-svit (fast inte samma service förstås..). Eget litet bord, bred stol, och avskärmat åt båda sidorna och bakåt, så man kan sitta och jobba med allt man behöver utan att riskera att någon går bakom en och ser vad som står på skärmen (vilket är ett problem i de flesta lounger tycker jag - det är otroligt vad mycket information som man inte borde se som man gör när man går bakom folk i loungen). Och med mjuka väggar åt tre håll blir det dessutom väldigt tyst och lugnt och privat i hörnan!

Sitter i OSL-loungen på Gardermoen. Lugnt och skönt här med lite lax och gravlaxsås + andra goda röror. Många semestermänniskor på flygplatsen idag annars. Kaosartat i taxfreen. Nu ska jag hem till Sverige och se Chess i Dalhalla imorgon!

Hälsning från Singapore Airlines Silver Kris lounge på Changi T2, sitter i restaurangavdelningen där ett gäng indier för ett j-la liv :) Loungevärden har redan sagt till dom en gång lite försynt...

Hej och aj x 2 från SAS Gold Lounge, Oslo. 1 x aj för jag har ont i huvudet efter gårdagens besök i Trondheims kvällsliv. I Norge kan verkligen partaja. Räknar med att huvudvärken släpper strax. :) 1 x aj för att min plånbok har tömt sina tillgångar eftergårdagens besök i Trondheims kvällsliv. Ibland är det väldigt bra med en lounge. Skål!

Kunde du inte köra på Arlandas gratis wifi heller?
Troligen, men först kämpade jag med Homerun. Jag har ett konto där, med namn och lösen inlagda som 'memo' på min iPad, då de aldrig kan kommas ihåg. Så vid inloggning väljer jag från min memo och copy till användare. Då måste jag tillbaka till memo och läsa av mitt lösen, som kopieras, då minns inte inloggningen att jag matat in användare, utan vill ha det på nytt. Jag ger upp och njuter av en lugn stund i loungen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen