Senaste nytt

SAS Travel Pass Unlimited

ARN-MMX 12months unlimited kostar ca 140kkr. Det innebär att man får ett SJ Guld för 31kkr, ett ganska bra pris om man ändå åker mycket tåg kan jag tycka. Om man inte betalar själv... :)

Har nu haft TP GOTSTO i en vecka och rest några legs... Har upptäckt en sak, seating funkar inte optimalt. När jag försökt att preseata mig så verkar det inte att gå att välja vissa platser, kom till flyget och den platsen jag ville ha var ledig (och flera andra brevid) trots att de var blockade kvällen innan. Kan det vara så att de blockar vissa säten bara för "fullpris plus resenärer"? känns märkligt i sådant fall.

Har nu haft TP GOTSTO i en vecka och rest några legs... Har upptäckt en sak, seating funkar inte optimalt. När jag försökt att preseata mig så verkar det inte att gå att välja vissa platser, kom till flyget och den platsen jag ville ha var ledig (och flera andra brevid) trots att de var blockade kvällen innan. Kan det vara så att de blockar vissa säten bara för "fullpris plus resenärer"? känns märkligt i sådant fall.

Tror att detta diskuterades i en annan tråd för SAS Plus.. Kan ha att göra med viktfördelning eller dylikt och inget speciellt för TP.

Utan att veta med 100 % säkerhet så tyckte jag mig före sommaren höra i SJ:s lounge på centralen i Göteborg att dessa kortsamarbeten mellan SJ och SAS hade lagts ner. Märkligt i vilket som helst fall att SAS har informationen kvar på sin hemsida medan allt är bortplockat från SJ:s.

Har du TPI så är du "fullprisresenär" (biljett i C-klass). Problemet med blockning kan man oftast lösa med servicedesk på flygplatsen

Tror att detta diskuterades i en annan tråd för SAS Plus.. Kan ha att göra med viktfördelning eller dylikt och inget speciellt för TP.

Har som sagt inte 100% belägg för detta utan skall fortsätta att kolla kommande veckor. Känns dock lite märkligt att systemet anpassar för viktfördelning på nästan helt fyllda plan. Många saker har varit lite märkliga från och till sedan nya systemet implementerades och sedan Go/Plus kom... Kan ju vara en barnsjukdom också som rättas till...

Någon med passet som kan säga vilken bokningsklass man får? Tänkte om det är värt att kreditera en del av poängen till andra program inom star*

M då jag testade att kreditera till annat program än EB. C vid kreditering till EB. Så det var bara att tänka om.....

Edit: fast det här var när det var gemensam kabin. Möjligen funkar det annorlunda nu med Plus/Go. Kanske någon med färskare erfarenhet kan komma med kompletterande information.

Last edited:
M då jag testade att kreditera till annat program än EB. C vid kreditering till EB. Så det var bara att tänka om.....

Edit: fast det här var när det var gemensam kabin. Möjligen funkar det annorlunda nu med Plus/Go. Kanske någon med färskare erfarenhet kan komma med kompletterande information.

Tog bort min post då jag missade att det stod C, men intressant att du fått M som bara ger 100% mot exempelvis UNITED. Någon som kan bekräfta följande? Funderar var jag ska kreditera mina flygningar för att få ut bäst värde vid bonusresor.

Toppen