Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

andersl

Medlem
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Stockholm
Destination: Hong kong
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng: 100.000
Skatter&avgifter: 5.103Sek
När: Sep/Oct 2014
Bokad: Maj 2014



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hade först en bokning på hold ARN-HEL-HKG i med Finnair i business och HKG-LHR-ARN med British Airways i first, skatter&avgifter var då 580Sek.
Tre dagar senare dök det upp tillgänglighet med British Airways i first bägge vägar och då hade USDM börjat ta ut bränsletillägg på BA, så då blev det 5.103Sek istället...
Men har inte provat BA A380 i first ännu, så varför inte :cool:
 

Jonas C

Medlem
Nu tycks visserligen poängpriset ha gått upp något, men om ni ska till Istanbul i nära framtid så lönar det sig att köpa poäng och leta efter reward-biljetter i "business limited capacity" - mycket prisvärt!

Hur lyckades du få biljetten så billigt? Hade för mig att priset för en enkelbiljett i Business var 12500 miles.
 

taxvalp

Medlem
Hur lyckades du få biljetten så billigt? Hade för mig att priset för en enkelbiljett i Business var 12500 miles.

Korr: Påstog felaktigt att priset var 7500 men det var 9375 miles enligt nuvarande kampanj med 25% rabatt. Kollade på nästa vecka ARN-IST och där finns plats till detta pris på alla avgångar förutom en. Ändå en mycket bra deal med poängrabatt och bonusreserabatt!
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
Är också nyfiken på den dealen. Båda köp miles delen samt reducerad award pris. Hittar inget i Miles and Smiles special offers
 

taxvalp

Medlem
Är också nyfiken på den dealen. Båda köp miles delen samt reducerad award pris. Hittar inget i Miles and Smiles special offers

Jag hade som sagt fel på poängpriset, det är 9375 poäng och inte 7500 men likväl en utmärkt deal.

Om poängrabatten:
Turkish Airlines - Earn 50% more Miles on your flights and get your award tickets with %25 fewer Miles. - turkishairlines.com

Om bonusen på 50% vid köp av miles:
Turkish Airlines - Don?t Let Your Dream Holiday Be Only A Dream - turkishairlines.com

(mejlet om rabatten kom timmen innan jag skulle köpa poäng till gamla priset och boka - snyggt!)
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
OK. Tack för detta. Funderar på att köpa 2xBusiness MXP-IST-YUL. Kostar 35.000 miles per biljett (enkel). Behöver då köpa 47000 för 940 EUR. Detta är faktiskt billigare än vad Lifemiles tar! Funderar nu om Bränsletillägg ock sådant, debiterar TK det på egna flighter?
 

andersl

Medlem
Ja, i tisdags 6/5 när jag la min första bokning på hold så var det inget bränsletillägg, men när jag ändrade bokningen den 8/5 så small det till :mad:
 

jumbooze

Medlem
Eller så får man väl flyga mot latam istället med USDM till USA och sen med Tam då borde man väl kunna hålle nere skatterna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen