Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Min sambo fick silverstatus av mig 3 april. Kortet kom på lådan idag och är giltigt t o m mars 2016. Hennes kvalificeringsperiod är januari-december. Min period är juni-maj, så fr o m 1 juni kan jag ge henne ett guldkort, så då lär det väl bli samma utgångsdatum för det som för silvret.

Min sambo fick silverstatus av mig 3 april. Kortet kom på lådan idag och är giltigt t o m mars 2016. Hennes kvalificeringsperiod är januari-december. Min period är juni-maj, så fr o m 1 juni kan jag ge henne ett guldkort, så då lär det väl bli samma utgångsdatum för det som för silvret.

Dessa Silver extra kort, får de vid tillfällen då de har lounge access också ta med sig en gäst?

Min sambo fick igår hem sitt guldkort som jag hav bort till henne 1 april. Hennes kvalificeringsperiod är sep-oktober och statusen gäller ut december 2015. Generöst och bra av SAS eftersom jag känner att vi kommer vara dem lojala fram till dess.

Dessa Silver extra kort, får de vid tillfällen då de har lounge access också ta med sig en gäst?

Citerar infon om Fast Track och lounge som följde med kortet:

"Gäller 1 juli-31 augusti och 15 december-15 januari. Omfattar SAS Fast Track i Norden och alla SAS lounger i hela världen (med undantag för SAS Gold Lounge) när du reser med SAS och Widerøe på dagsaktuell biljett. Möjlighet att ta med en gäst eller 4 familjemedlemmar i Loungen."

Någon undrade även om extra bagage och där står det:

Extra bagage med SAS - 1 extra
"Även skidor, golfbag etc. Max 23 kg/styck."

Möjligt jag tabbar mig men sökte och ser inte att någon skrivit om GoodieBagen som Diamond medlemmarna får?
Man kan välja mellan a) Concierge Service b) Kort som ger 10% på Michelin restauranger c) Ett par hörlurar.
Valde själv conciergeservicen så får vi se om vi får nån nytta av den...

Kom in på sidan via länken på mailet där de erbjuder frikort på Grönan 1juni...

Möjligt jag tabbar mig men sökte och ser inte att någon skrivit om GoodieBagen som Diamond medlemmarna får?
Man kan välja mellan a) Concierge Service b) Kort som ger 10% på Michelin restauranger c) Ett par hörlurar.
Valde själv conciergeservicen så får vi se om vi får nån nytta av den...

b) låter ju ganska intressant. Finns det någon begränsning i hur många Michelinrestauranger man får äta på under sin tid som Diamond? I så fall kan det ju bli ett skapligt värde på detta, åtminstone för undertecknads del.

b) låter ju ganska intressant. Finns det någon begränsning i hur många Michelinrestauranger man får äta på under sin tid som Diamond? I så fall kan det ju bli ett skapligt värde på detta, åtminstone för undertecknads del.

Läste slarvigt, var inte BARA Michelin...
"

Vi håndplukker de beste restaurantene
EatCard er for alle med kjærlighet til gastronomi, kokkekunst, gode råvarer, lekkerbiskener og uforglemmelige matopplevelser. Med EatCard i hånden får du – og opp til 5 gjester – alltid 10% avslag på regningen på over 100 av de beste restaurantene i Danmark, Sverige og Norge. Og du kan naturligvis bruke ditt EatCard hver dag. Hele året.

Steder det er verdt å reise etter
Med EatCard er det spesielt gode grunner til å skjemme seg selv og sine bort. Og ikke bare fordi du kan spare tusener på gode matopplevelser hvert år. EatCard gir deg opp til 25% på eksklusive opphold på over 100 nøye utvalgte kroer og hoteller i Danmark, Sverige og Norge. "

Toppen