Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Nyemission på gång. 60 miljoner euro ska man ta in.
Befintliga aktieägare kan teckna en aktie för sex befintliga aktier. Teckningskurs 22,30.

Print - Villkoren för Rezidors nyemission fastställda

Var hittar man månne information om detta på Rezidors hemsida, har sökt men hittar ej :(
Glöm det, hittade själv...:p

Tror nog att det blir att köpa så manga man får bara, har man 200 aktier blir det väl ca. 30 till I portföljen. :D

Last edited:
Bokade idag min kvot på nyemissionen, känns faktiskt att kunna bli en bra affär dels med den utveckling som har varit sedan första köpet, finns dock ett hot mot aktien och det är utveklingen i östra Europa, har förstått att man exponerar sig hårt mot den marknaden.
Fick vid senaste boendet 6 gratis frukostar á ca 150 kr tack vare CCG det skulle ha kostat 900 kr, för de nya aktierna betalar jag 736 kronor. Känns som att det blev gratis med de nya aktierna och drygt 150 kronor plus. Kanske inte helt rätt sätt att räkna, men man vill ju alltid tro att man gör bättre affärer än vad det är.

Också sugen på ovan (nyemissionen). Finns det någon vänlig själ som kan hjälp mig förstå hur jag går tillväga? Har idag 200 aktier, borde då få tecka mig på 200/6 stycken nya till pris 22,30 sek styck, korrekt? Tack gärna hjälp av någon vänlig själ via PM hur jag praktiskt gör detta. Tack!

Skriv här istället för att skicka PM. Det lär ju inte vara någon större hemlighet hur man går tillväga...

Nej inte hemligt, tänkte mest att det inte är så relevant för alla, då det väl skiljer sig mellan vilken bank/verktyg man använder sig av för aktiehandel tänkte jag.

Är också intresserad av att veta mer om hur det här går till. Har hittills inte hittat någon vettig information om emissionen.

Också sugen på ovan (nyemissionen). Finns det någon vänlig själ som kan hjälp mig förstå hur jag går tillväga? Har idag 200 aktier, borde då få tecka mig på 200/6 stycken nya till pris 22,30 sek styck, korrekt? Tack gärna hjälp av någon vänlig själ via PM hur jag praktiskt gör detta. Tack!

Exakt hur det går till skiljer lite mellan olika banker. Vanligt förfarande är att du får hem information om nyemissionen med prospektet. Detta brukar innehålla ett inbetalningskort baserad på att man utnyttjar så många teckningsrätter som möjligt. Vissa banker har istället denna möjlighet direkt i internetbanken.

Värt att notera är att överskjutande teckningsrätter (alltså de som inte är delbara med 6) kommer att försäljas automatiskt. Övriga teckningsrätter har också ett värde och går normalt att sälja genom sin depå.

Nu har jag ringt min bank, (Handelsbanken)

Man ska tydligen ha fått ett brev som jag ännu inte har sett till. Där står det att man automatiskt får antal aktier som tecknignsrätterna ger rätt till den 20 maj, vill man inte ha dem så kan man sälja teckningsrätterna för ca 2,80 kr/st

Tror att jag tar chansen att teckna aktierna.

Toppen