Senaste nytt

Ny sensationell flyglinje, SAS öppnar oljelinje Stavanger-Houston

Man blir lite sugen att testa.....hoppas att de släpper lite bonusresor på den...:p

Last edited:
Spännande drag från SAS. Inte helt väntat men kanske helt rätt. Skall bli kul att se hur det går för dem.

Har faktiskt aldrig varit i Huston men dock i andra städer i "krokarna", just Houston är intressant, det är mycket hög inflyttning dit pga. bra snurr, låg skatt och acceptabla huspriser. Har bekanta som ska flytta dit från LA pga. kostnaden att leva och bo där. Så det blir kanske att testa den sträckan om tillfälle ges. Hur som helst, jättekul att SAS startar en till IC linje.

Jag tycker det är riktigt kul att SAS gör denna satsning!
De är i en tuff sits och de har säkert gjort ett ordentligt förarbete och jag hoppas linjen bär sig.

Jag ska själv till Houston om en månad och jag hade gärna åkt direkt från Skandinavien och sluppit mellanlandning med 5 resp 3,5h på ORD.

Riktigt roligt! Det här är absolut inget som jag själv kommer att använda, men det visar på att SAS tänker outside the box. Lyckas man dessutom fylla planen så ger det en välbehövlig inkomst i kassan. Det verkar ju onekligen så, med tanke på att man har sonderat marknaden rejält.
Kanske kan det här i det långa loppet öppna upp för fler lite "udda" linjer och lösningar. :)

I SvD (eller var det DI) avslutade de artikeln med att skriva "SAS kommer inom kort presentera ytterligare en långdistansdestination" (inte ett exakt citat). Finns det några förslag på vad det skulle kunna vara. Är det så "tråkigt" som att Bangkok kommer tillbaka eller Dubai med något av "småplanen". Har de ens kapacitet med nuvarande A330/340 att få in en till "riktig" Widebodydestination?

Toppen