Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

mry

Medlem
Någon som kan tänkas veta varför det inte går att betala fakturor till Klarna med Betalo?

Vilket PG är det du försöker betala till?

Med amex är antalet konton man kan betala till om än ännu mer begränsat än med mc/visa så antar att man kan betala till klarna med amex men med mc/visa.
 

rob74

Medlem
Det fungerar om du _inte_ betalar med amex ser det ut som. Det är amex som har spärrat det i villkoren med betalo med stor sannolikhet.

Funkar det via Billhop eller är det samma där? Har för mig att det stod att PG:t inte kunde hittas då jag kollade.
 

mry

Medlem
jag verkar kunna lägga till det på bilhop iaf och kommer till betala sidan, sen om det fungerar att verkligen genomföra betalning vet jag inte.
 

kexxcream

Medlem
jag verkar kunna lägga till det på bilhop iaf och kommer till betala sidan, sen om det fungerar att verkligen genomföra betalning vet jag inte.

La till den i Billhop och betalade med American Express. Innan betalning så fick jag följande:

"Notera Speciella villkor gäller för betalningar med American Express. Billhop förbehåller sig rätten att neka betalningar till inkassobolag, låneinstitut och okända mottagare. När Billhop nekar en betalning kommer hela beloppet inklusive Billhops avgift återbetalas till dig."

Med tanke på att Klarna ligger under Nordea så är min känsla att betalningen kommer nekas. Återkommer med erfarenheten.
 
Toppen