Senaste nytt

SAS app i Appstore nu

Jag har problem med SAS app när jag försöker lägga till en bokning i kalendern. När jag tryckt på lägg till i kalender-ikonen, valt kalender i listan och trycker på Done får jag upp ett felmeddelande: "Oops... Something went wrong and the booking was not added to the calendar".

Känner någon igen detta och vet hur man löser det?

Jag har problem med SAS app när jag försöker lägga till en bokning i kalendern. När jag tryckt på lägg till i kalender-ikonen, valt kalender i listan och trycker på Done får jag upp ett felmeddelande: "Oops... Something went wrong and the booking was not added to the calendar".

Känner någon igen detta och vet hur man löser det?

Det händer för mig också, men ingen större problem. Det är bara att välja nästa kalender alternativ så då kommer bokningen in till min jobbkalender.

Men kommer bokningen in i din ordinarie kalender eller den du tvingades välja för att det skulle fungera?

Hmm. Om jag klickar "kalender" ikonen får jag listan Calender, Hem, Arbete, Calendar, iCal, birthdays och Igloo att välja till vilken kalender jag vill bokningsinfo. Jag är lite osäker vilken av dessa Calendar / Calender funkar och aktivitet uppdateras till min iPad kalender och jobb kalender/mail som är Outlook. Jag provar först den ena och sen den andra. Problemet kan vara att jag har i min iPad kalender synkroniserat med mitt jobb, gmail, Facebook, Intranet från jobbet och iPad Calendar.

Last edited:
Bokade genom appen för första gången och på sas.se står mina två bokningar i klass O, L som "internetbokning av bonusresa poäng+kontanter", trots att det borde vara bokat som bara kontanter. Är det normalt? Såg ut som om någon på sid 11 i tråden hade samma problem med en äldre version av appen, men jag har 1.9 april 14.

Bokade genom appen för första gången och på sas.se står mina två bokningar i klass O, L som "internetbokning av bonusresa poäng+kontanter", trots att det borde vara bokat som bara kontanter. Är det normalt? Såg ut som om någon på sid 11 i tråden hade samma problem med en äldre version av appen, men jag har 1.9 april 14.

Fullt normalt med bokningar gjorda med appen, om du går in på dina bokningar på siten så ser du också att antalet poäng betalda är 0.

Mvh
/NotRyan

Har uteslutande flugit SAS och United senaste åren, men på torsdag blir det Austrian. Såg till min förvåning att den bokningen dök upp i appen. Jag antar att den bara kommer ligga där för referens eller kommer jag kunna checka in och få boardingpass den vägen?

Har uteslutande flugit SAS och United senaste åren, men på torsdag blir det Austrian. Såg till min förvåning att den bokningen dök upp i appen. Jag antar att den bara kommer ligga där för referens eller kommer jag kunna checka in och få boardingpass den vägen?
Austrian använder numera Menzies på Arlanda så det är inte SAS som sköter check-in. Dock går det utmärkt att checka in via deras mobilesite och få ett Austrian branded Passbook boardingkort.

Resor bokade via hemsidan Ö = OE
Resor bokade vi appen Ö = O

Varför gör den så? Då har jag 2 olika fält med boarding pass, irriterande!

Toppen