Senaste nytt

Återbetalning av SAS Plus-biljetter - Web vs Kundtjänst

Bryant

Medlem
När jag avbokade mina Prag-runs tog det ca 6 veckor och 3 samtal innan pengarna fanns på kontot. Två av samtalen slutade med att min inbetalning skulle forcera kön eftersom det tagit sån tid. Det krävdes dock ett samtal till innan pengarna fanns på kontot, men då gick det fort. Tror pengarna var utbetalda inom 24h.
 

mgolfer63

Ny medlem
Bokade av en plus resa i onsdags i fredags fanns krediteringen på mitt amex konto verkar vara dags formen som avgör hur snabbt det går.
 

FF#1

Medlem
Bokade av en full fare C den 3 mars online, har fortfarande inte sett röken av några pengar… suck!
Det verkar vara i allra högsta grad variabel återbetalningstid, undrar om man ska måsta ringa och klaga?
 

rob74

Medlem
För att återkoppla till trådstarten:

Kollade min senaste kortfaktura och SAS hade faktiskt satt tillbaka pengarna bara efter någon dag. Så jag slapp dras med dubbla utlägg, vilket förstås var skönt.
 

sodaboy

Medlem
Avbokade en resa i fredags (via telefon, på hemsidan gick det ej). I tisdags hade pengarna betalats tillbaka på mitt Amex. När man läser vad andra går igenom verkar jag haft tur som en tok.
 

Jensik

Medlem
Avbokade en resa i fredags (via telefon, på hemsidan gick det ej). I tisdags hade pengarna betalats tillbaka på mitt Amex. När man läser vad andra går igenom verkar jag haft tur som en tok.
Samma för mig som för sodaboy. Avbokade i fredags och hade pengarna återbetalda på mitt Diners för någon dag sedan. SAS Refund notice mailet kom i tisdags.
 

Voyageur

Medlem
Min erfarenhet har varit att avbokning & återbetalning tar en eller annan tur genom försäkringskassans kundservice innan den når någonstans. Avbokade att sas plus flyg för sisådär 6 veckor sedan, först genom hemsidan. Inget svar eller ändrad status efter 1 veckas tid, så ringde och avbokade istället genom kundservice. Tydligen ingen notering om tidigare avbokning=helt bisarrt. Ca 3 veckor senare fick jag ett bekräftelse mail på avbokad biljett. Idag 6 veckor efter avbokning har min flight status på min eurobonus sida fortfarande inte ändrats och jag har full tillgång till bokningen. Smått intressant procedur.
 

rob74

Medlem
Den avbokade och återbetalda resan låg fortfarande kvar i min profil för någon dag sedan. Resdatum 17 februari... ;)
 

FF#1

Medlem
Återkoppling:

Ringde och frågade var pengarna var, killen som svarade hade inte någon aning men lovade kolla upp det och återkomma.
Fick två mail efter ca 15 minuter, ett refund notice och en ursäkt att det gått snett.
Max tre bankdagar sa de i mailet att det skulle ta innan de var på kortet igen.
 
Toppen