Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Jag funderar på om man skulle kunna få igenom

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det är ju inte direkt rakaste vägen, men jämfört med vissa saker är det ju nästan direktflyg.. ;)

Jag gjorde ARN-LHR-NRT-BKK-SYD (destination)-BKK (stopover)-FRA-ARN i fjol utan problem vid bokningen. Ursprungliga bokningen var via FRA och då direkt till BKK, men så dök en plats i ANA First Square upp som gubben i lådan någon vecka innan avfärd...

Jag har just avslutat ett samtal med USDM-bokningen.

Tidigare har jag uppfattat att ett längre ”stopover” är ok innan man kommer till ”destination”, men agenten säger att det inte går…har provat HUACA en gång.

Min tänkta rutt är: ARN-FRA-BKK med stopover i ca 4 dagar och därefter till SIN som destination, därefter retur till ARN på enklaste sätt.

Har jag läst eller tänkt fel?

Tidigare har jag uppfattat att ett längre ”stopover” är ok innan man kommer till ”destination”, men agenten säger att det inte går…har provat HUACA en gång.

Min tänkta rutt är: ARN-FRA-BKK med stopover i ca 4 dagar och därefter till SIN som destination, därefter retur till ARN på enklaste sätt.

Jag kan inte se något fel med det.
Kanske du kan prova att byta så Bangkok blir destination.

Ska inte vara några konstigheter att ha stopover före eller efter sin destination. Men i ditt fall spelar det ju verkligen ingen roll om du har SIN eller BKK som stopover eller destination då de ligger i samma zone och båda är Star Alliance hubbar. Så om nu agenten inte vill att du ska ha stopover innan destinationen är det väl bara att säga att BKK blir destination och sedan köra SIN som stopover. Ser inte problemet.

Inlägg från http://www.businessclass.se/forum/o...ning-bonusresor-haer-2014-a-7.html#post219560

Japp. Fick problem med första agenten, men lyckades med andra: http://www.businessclass.se/forum/s...idend-miles-bonusresa-trad-85.html#post216580

Edit: Kanske kom jag undan 10 000 miles billigare (vilket jag får känslan av blir fallet när man väljer North Asia som destination, om man sedan skall vidare med stop i South Asia), men i övrigt spelar det ju ingen roll vilken ort som är destination eller stop over.

Det tenderar att man kan få lägre (dvs Europe-North Asia) miles för resan om man tar destinationen i North Asia zon först, sedan ta stopover i South East Asia zon.

Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være. Enten kan man tage en stopover på udrejsen eller også én på hjemrejsen , så vidt jeg har forstået. Eneste undtagelse er i tilfælde af "open jaw", hvor det ikke er tilladt med stopovers.

Toppen