Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ska man flyga in poäng innan månadsskiftet så är det här det billigaste alternativet som går att göra över dagen, men då får man packa väskan snabbt:

Visa bifogad bild 23826

Behövs mer betänketid så är det den här som är billigast (finns många fler avgångar ARN-OSL samma dag med olika tider men samma pris):

Visa bifogad bild 23827

Bägge ger 1000 baspoäng (1150 för silver, 1250 för guld).

Det kan tyckas lite märkligt att Åre är den billigaste SAS-destinationen just nu, med tanke på att det är mitt i sportlovsveckan...

En kollega som behöver hjälp, han har 48965 poäng och saknar således 1035 för guld. Har brytpunkt april/maj.

Kollat på att köpa baspoäng, men krävs då 2000 vilket känns lite onödigt...några andra kreativa och billiga lösningar i bakfickan?

Exempelvis?

En kollega som behöver hjälp, han har 48965 poäng och saknar således 1035 för guld. Har brytpunkt april/maj.

Kollat på att köpa baspoäng, men krävs då 2000 vilket känns lite onödigt...några andra kreativa och billiga lösningar i bakfickan?

Är kollegan redan EBG eller EBS? I så fall räcker det med en tur och retur inom Norden (inkl. inrikes).
Annars kan kollegan kolla SAS Lågpriskalender och hitta någon destination inom Europa.

EuroBonus partners - SAS earn points chart - SAS

Klart han ska gå för guld :)
Jag vill påstå att SAS Plus billigaste A-klass är bäst poängintjäning/krona på kort och mediumhaul.
Vill han "bara" ha de nödvändiga poängen är en biljett till tex Östersund (eller Sundsvall om man gillar det bättre) i A-klass 2000 kr toR och ger 2000 poäng. Just östersund är billigt nu eftersom Malmö börjat flyga dit också, och det finns många avgångar under Mars om man kan tänka sig att åka på vardagar.
Annars är det bättre värde på de längre sträckorna inom Europa, för 2-3000 kr får man 10000 poäng, dvs mycket bättre PPK (poäng per krona). Tidigare i tråden finns det exempel på ARN-CPH-MAD tor för under 3000 kr.

Hej är det någon som vet om man klarar sig med byte av flyg i MAD på 1 1/2 timme? Landar 1130 från arn och drar tillbaka via cph 1255. Ska bara av och sen på igen utan bagage. Det är dessa poäng jag behöver för att få mitt Diamant kort.

Hej är det någon som vet om man klarar sig med byte av flyg i MAD på 1 1/2 timme? Landar 1130 från arn och drar tillbaka via cph 1255. Ska bara av och sen på igen utan bagage. Det är dessa poäng jag behöver för att få mitt Diamant kort.

Inga problem i världen. Du lär inte behöva mer än 25 min men jag tror inte SAS godtar mindre än 45 min.

Inga problem. Jag flög hem med SK från MAD igår och det är bara in i avgångshall och sen boarda igen.

Grejen är väl att om flyget från ARN är försenat och CPH-flyget norrut är på tid så kan det köra ihop sig.
Att flyga hem med vändande ARN-flyg blir aldrig några problem på MAD, oavsett eventuell försening. Det "kostar" dock 1000 EB-poäng...

Vet du om det är lika lätt i PRG och ATH att bara gå av och sedan ombord igen för att åka tillbaka med vändande flyg? Kan vara bra att ha några alternativ om det skulle köra ihop sig. Är det någon flygplats ute i Europa som man ska undvika för att ta samma flyg tillbaka?

Toppen