Senaste nytt

Genväg till att skaffa högre status på Marriott Rewards

Om jag minns rätt har jag inte bott på något Marriott sedan 1900-talet men jag tänker ge dem en ny chans. Någon som har en inbjudan?

Finns det några aktuella genvägar idag?

Det är alltid en möjlighet att be om en Gold/Platinum challenge. Det tvists lite om vad kriterierna är men generellt så brukar de vinnande argumenten (man får ringa Marriott alltså) vara att man haft Gold tidigare år, har en bunt hotellnätter redan bokade, eller att man har högt status i annat program.

Du har ju också möjligheten att slå två flugor i en smäll genom det nya samarbetet mellan Marriott och United Airlines:

"For MileagePlus members who are Premier Gold and above, the RewardsPlus program offers complimentary Gold Elite status in the Marriott Rewards program (registration required)".

Om du alltså kvalificerar dig för minst Premier Gold i MileagePlus, så får du automatiskt även guldkort i Marriott Rewards. Det är ingen dålig deal.

Betyder det här att följande skulle fungera:
Guld på SAS -> Status matcha till guld hos United -> Status match Guld hos Marriott?

För att matcha Guld på Hilton till Marriott gick inte, även om jag visste om det så var det värt ett försök.

Betyder det här att följande skulle fungera:
Guld på SAS -> Status matcha till guld hos United -> Status match Guld hos Marriott?

För att matcha Guld på Hilton till Marriott gick inte, även om jag visste om det så var det värt ett försök.

Amerikanska flygbolag generellt statusmatchar inte och flygbolag generellt brukar inte erbjuda statusmatch inom samma allians.
Amerikanska flygbolah erbjuder istället någon slags "Challenge". Dvs du får flyga ett visst antal flyg eller längd inom en viss tid så får du statuskort hos dem.

Toppen