Januari är väl generellt en seg månad försäljningsmässigt för dom flesta företag. Att Norwegian har rea nu ser jag inte som något konstigt men det är ju klart att den senaste tidens skriverier har ju knappast gett dom någon draghjälp.
Sedan vet man ju inte hur pass känsliga kunderna är och hur pass länge dom är känsliga. Norwegian tilltalar ju främst en kundkrets som har visat sig ha en mindre välutvecklad slutledningsförmåga och ett ganska kort minne (priset går före allt-kunden), lika lite som jag tror att dessa klarar av att skilja på Norwegian inom Europa och Norwegian long haul - lika lite tror jag att dom minns något av detta om två månader.
Det ska dock bli intressant att se hur detta påverkar Norwegian under året, åker man på att kompensera stora mängder kunder för Dreamlinerproblemen t.ex. och kanske i samma veva tillfälligt tappar lite försäljning inom Europa till följd av negativ publicitet borde man drabbas av ett tillfälligt finansiellt avbräck. Det kanske till och med kan uppstå ett läge att köpa in sig i aktien, för repa sig efter en smäll det tror jag att dom gör.