Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
ANA Lounge Tokyo Haneda. Väntar på SQ633 till Singapore, min första flygning med Singapore Airlines och det ska bli spännande att se om de lever upp till hypen. Business Class kabinen är fullbokad denna afton, men förhoppningsvis blir det en skön nattflygning.

DSC_0444.jpg

Last edited:
Transporterat mig till BC-hörnan i SL Köpenhamn. Okej flygning i plus. Ingen överbokning och omrouting men lyckades få seatblock! Klämde i mig varor för strax över 500kr.

Här i loungen noterade de min MD80 - t shirt och tiggde även till mig en bc-tagg!

Sitter i bc-hörnan på Landvetter, är på väg till BKK med TK C. Vi får se hur BKK blir med den planerade shutdown och demonstrationerna som ska vara i morgon... Sen bär det av till SIN och FlyerTalk SIN DO. Har lyckats få Seat 02K på TK68, d.v.s. F-stol i f.d. Jet Airways kärra :D.

Jag kladdade lite i gästboken, var bara andra inlägget för året där...

Då var det min tur att sitta i BC-hörnan här i GOT. På väg till BRU via CPH inget upphetsande men det blir åtminstone SAS plus.

OT: marbe166 hoppas att att går bra i BKK trafiken i den stan är även i vanliga fall ett stort kaos.

Då var det min tur att sitta i BC-hörnan här i GOT. På väg till BRU via CPH inget upphetsande men det blir åtminstone SAS plus.

Då åkte du nog med planet som jag kom med från Köpenhamn (SK1444, ankomst 1805 till GOT ) :)

Här i loungen noterade de min MD80 - t shirt och tiggde även till mig en bc-tagg!

Den taggen jag fick i Köpenhamn blev inte långvarig hos mig. Purser Göran på SK1444 tyckte att jag hade en intressant t-shirt och det visade sig att han var med på sista MD80-flygningen från Göteborg! Han kände mycket väl till BC.se och läser frekvent här eftersom han själv är en flygnörd. Under flygningen frågade han mycket om hur det var på BC001 och SK403. Fick en längre pratstund med honom innan dörrarna öppnades där vi pratade lite om Sas framtid och BC.se. Gav honom en BC- tagg som uppskattades!

Hälsning från SAS lounge på EWR. Första besöket sedan Lufthansa emigrerade till andra sidan korridoren. Nice med lite mer space osv. Dock välpackat med folk inför trippelavgången CPH/OSL/ARN

Hälsningar från Galleries First på JFK, väntar på BA112. Trevlig Pomerol från 2011 och Taittinger standard champagne.

Hälsning från SAS lounge på EWR. Första besöket sedan Lufthansa emigrerade till andra sidan korridoren. Nice med lite mer space osv. Dock välpackat med folk inför trippelavgången CPH/OSL/ARN

Det är ännu trevligare på andra sidan kan jag säga. SAS-loungen blir överfull men SEN-loungen är ganska lugn och behaglig. Dessutom har den mycket bättre mat.

Har nu landat i IST, och här är det dimmigt. Så vi får se när jag kommer härifrån, avgångstiden är om en timme. Sitter i TK-loungen och det är helt knökfullt med folk.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen