Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Om jag kommer ihåg rätt, så 330 dagar från dagen då du ringer till US Airways Dividend Mile.
Det spelar ingen roll även om du kan se award platser på annan källa.

Tack AHO. Innebär det då att man måste vänta 330 dagar i förhållande till då resan slutar d.v.s. returflighten?
Jag hittar nämligen platser redan nu med KVS som ligger kring 350 dagar fram i tiden.

Nu har jag inte provat det själv, men jag tror faktiskt att du kan boka tidigare än 330 dagar och du hittar lediga platser. Sedan tror jag US släpper sina platser först 330 dagar innan. Jag skulle ringa och prova! Du har inget att förlora mer än lite tid, men det amerikanska numret är öppet dygnet runt och är gratis att ringa till från Skype.

Angående bonusplatser på andra bolag är jag helt säker på att de får betala för platser på andra bolag. Det är därför de flesta flygbolag endast bonusbiljetter till sina egna flyg online, och när du ringer in föreslår de alltid sina egna flighter först.

Och idag startade kampanjen
Limited time offer: Get a 100% Bonus - That's DOUBLE miles!
Buy miles between December 1 and December 31, 2011 and get DOUBLE the number of miles up to 40,000 miles. For example, buy 10,000 miles and you will receive 20,000!

Last edited:
Då så!!!

Frågan är fall man skall köpa 90,000p eller ha lite is i magen och ta 80,000? (snitt priset blir ju okej på 90,000p också)

80,000 miles räcker till Hong Kong(Far East zone) T/R i Business Class.
Så länge du inte tar stopover i Sydostasien, kan du flyga via t ex Singapore eller Bangkok också.

Det verkar som en bra deal, men funkar det med två platser till Far East. Om det är lika svårt att få platser som på SAS är det ju mer eller mindre en usel investering. Någon som har erfarenhet detta?

Det verkar som en bra deal, men funkar det med två platser till Far East. Om det är lika svårt att få platser som på SAS är det ju mer eller mindre en usel investering. Någon som har erfarenhet detta?

Om du söker flighter med THAI eller Asiana(dock de har många Blackout datum), så är det relativt lätt att hitta två Business class award platser.
Lufthansa har också bra platstillgångar på vissa rutter (t ex Frankfurt-Osaka, Nagoya, Nanjing).

80,000 miles räcker till Hong Kong(Far East zone) T/R i Business Class.
Så länge du inte tar stopover i Sydostasien, kan du flyga via t ex Singapore eller Bangkok också.

Jo, det är sant men jag tycker minimum är ju 90.000p för att kunna ta sig i C till något av semester länderna dvs. thai, may, Viet etc.

Jo, det är sant men jag tycker minimum är ju 90.000p för att kunna ta sig i C till något av semester länderna dvs. thai, may, Viet etc.

Semester i Kyrgyzstan under sommar kan vara roligt(eller rörigt). De har fina berg runtomkring.

US Airways Dividend Miles Award Chart skrev:
North Asia includes: China, Hong Kong, Japan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Macau, Mongolia, S. Korea, Taiwan, Tajikistan, Turkmenistan, and Uzbekistan.

Toppen