Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Där ser man. Du var ju den enda kändisen jag kände igen när jag stod och hängde i "arrival" i väntan på familjen på LHR:D Men dom andra kändisarna kanske hade en transfer. Tydligen hade immigration varit lite kinkiga för att frun har Italiensk pass med sitt italienska efternamn, medan barnen har heter "l" i efternamn.

Ja, jag glömde ju helt av att skriva att jag även träffat kändisen henrik l på LHR i ankomsthallen. :)
Faktum är att MarcusC och jr gick ut 100m före mig ungefär, så du borde sett dem. ;)

John Daly med sallskap i Emirates loungen Hong Kong harom dagen. Troligen pa vag till nasta golf tavling i thailand.
Han akte first och aven golfbuggy fran gate :)

Inte helt hundra men jag tror att jag skymtade Senator på Swissflighten till Stockholm igår kväll. Han satt på 1D och blev serverad av en vacker ung kvinna medan jag satt längre bak i (Air)busen.

Inte helt hundra men jag tror att jag skymtade Senator på Swissflighten till Stockholm igår kväll. Han satt på 1D och blev serverad av en vacker ung kvinna medan jag satt längre bak i (Air)busen.

Stämmer mycket väl. Hon var väldigt vacker, söt och trevlig, och som alltid en utmärkt Swiss flight. Maitre D'Cabin var väldigt noggrann på att hälsa ett antal gånger och fråga om allt var bra. Du borde kommit fram och hälsat :)

Intressant att du såg mig då jag har själv lite av en solskenshistoria från flighten innan...

När jag klev ombord på BCN-ZRH flighten såg jag en herre (ca 50 år) som jag tyckte känna igen. Han hade 2D och jag 3D. Efter dörren stängde flyttade han till 3A. Han tittade på mig, jag på honom.

Efter halva flighten gick jag fram till Maitre D'Cabin och frågade: "Can I ask for a favor? Can you look at the manifest if the passenger in 2D is Mr. Carl A Nka"? Jorå ser du, det var en svensk som jag träffade och hängde mycket med i Fort Collins, Colorado i 1995-97. Har inte sätt honom sedan dess! Jobbar på ett stort, globalt bolag (som då) som SVP och var på väg till Asien. Så vi satt och pratade resten av flighten och har nu länkat ihop oss på alla sociala medier. Även affärsmöjlighet för en av dom andra i vårt gamla skandinaviska Fort Collins gäng blev det..

Ja hon var mycket trevlig, hon tog några vändor bak hos oss också senare. :)

Såg dig precis några minuter innan vi landade och kunde inte resa på mig, sen när jag kommit av planet var du borta.

På vägen hem från var lilla eskapad till Londres, träffade jag och Herr sembl på en mycket lång, vacker, och blond svensk kvinna med fina Louis V väskor. Vi träffade först på denna vackra dam utanför BA First/Gold incheckningen på LHR T5. Victoria Silvstedt kom genom (the not so) Fast Track på T5 tillsammans men en väldigt kort, svettandes fransos (eller kanske var han från fransktalande delen av Schweiz). Gissar han var någon form av manager eller nåt. I alla fall, dessa två var i kö 1 vi var i kö 2.

Vi kom genom säkerheten ungefär samtidigt och sedan utspelar det sig en episod som gjorde hela resan för mig. Som ni kanske vet finns det den s.k. Magiska Dörren precis där. Det är dörren till Concorde Room. Mr Manager var ca 30s snabbare än Victoria Silvstedt, och utan att Lounge Ladyn såg det, gick han rakt in i CCR. 30s senare kommer Victoria Silvstedt lite undrande. Hon blir vänligt avvisad, medan hon försöker förklara att hon följer efter Mr Manager. 20s senare kommer den svettandes Mr Manager ut från CCR där han också nu har blivit avvisad. sembl och jag flinar som små barn..

Jag går sedan fram till Lounge Ladyn:
Jag: "Hello Madame"
Hon: "Hello Sir, travelling in First today"?
Jag: "No Madame, I just wanted to thank you for making my day".
Hon: "How so Sir"?
Jag: "Did you know you just denied a celebrity access to the Concorde Room"?
Hon: "She looked vaguely familar"
Jag: "I assume she didn't have the credentials to enter, nor did her companion".
Hon: "That is correct Sir".
Jag: "Good! That means that you are consistant in your approach. I ask you for access when I am entitled, otherwise I walk downstairs."
Hon: "Yes Sir, you can always ask"
Jag: "Well I don't unless I am in First. Either way, I wanted to congratulate you on a job well done"!
Hon: "Thanks Sir. At first I thought you thought I had done something wrong, but I am glad you told me this story. Now, you've made my day".

:)

Sedan kom den vackra damen med oss på BA flighten hem, hon i 3A och vi 5D och 5F.

Inte så upphetsande kanske men "mötte" Karin Mannerstål på Arlanda igår då jag klev ur planet från CPH. Fortfarande jordfel i elsystemet hemma ser jag med tanke på hennes barr...:p

Har suttit brevid (och språkat) med:

Paul Mcartney.
Lemmy Killmister
Sade
Peter Jöback.
Christer Sandelin
Tommy Ekman
Andreas Carlsson
Matt Damon
GW
Arvid Rosengren
Paul Bocuse
Ferran Adria
Pierre Lurton
Maggie Gylenhaal

Plus en hel drös med kinesiska "kändisar" bl.a Wei Wei men bäst av allt Toshiro Mifune.

Toppen