Senaste nytt

Kolla ert Sol Melia (MAS Rewards)-konto!

henrik l

Medlem
Har heller inte sett något. Vi diskuterade väl detta förut, men jag förde över 4000 p till M&M i augusti som var har varit inne och vänt i form av 2000 M&M-miles på mitt konto för att sedan försvinna spårlöst ut i cyberrymden. Någon som var med om något liknande? Eller är det en osynlig LH-enhancement:confused:
 

DrKlas

Medlem
Har heller inte sett något. Vi diskuterade väl detta förut, men jag förde över 4000 p till M&M i augusti som var har varit inne och vänt i form av 2000 M&M-miles på mitt konto för att sedan försvinna spårlöst ut i cyberrymden. Någon som var med om något liknande? Eller är det en osynlig LH-enhancement:confused:

Samma sak hände mig. Den troliga förklaringen är väl att Melia inte ville betala räkningen till M&M när plötsligt mängder av poäng fördes över. Extra surt för dem som köpte Melia-poäng, förde över dessa till M&M och efter några veckor blev av med dem.
 

Johan_G

Medlem
Har heller inte sett något. Vi diskuterade väl detta förut, men jag förde över 4000 p till M&M i augusti som var har varit inne och vänt i form av 2000 M&M-miles på mitt konto för att sedan försvinna spårlöst ut i cyberrymden. Någon som var med om något liknande? Eller är det en osynlig LH-enhancement:confused:

Ett företag som håller på och trixar med poäng spårlöst in och ut på ens konto skulle i alla fall jag vara försiktig med att köpa poäng av, man måste nog vara ganska långt gången som milage junkie om man ska kunna tycka att ett sådant upplägg ser såpass seriöst ut att det är en bra ide att knacka in sitt kreditkortsnummer och handla mer.
 

henrik l

Medlem
Samma sak hände mig. Den troliga förklaringen är väl att Melia inte ville betala räkningen till M&M när plötsligt mängder av poäng fördes över. Extra surt för dem som köpte Melia-poäng, förde över dessa till M&M och efter några veckor blev av med dem.

Det var ju en väldigt bra kurs om ville köpa Melia-poäng och sedan föra över till M&M, men men efter den här incidenten verkar det inte vara speciellt attraktivt.
 

henrik l

Medlem
Ser att konverteringskursen till M&M ändrats från 2:1 till 6:1, precis som för de flesta andra bolagen. M a o är det längre ingen god affär att köpa poäng för att föra över till M&M. Minimiöverföringen är fortfarande 4000 p. Ska kolla upp vad som hände med mina poäng och får återkomma.
 
Har precis fått ett mejl från Melia om att jag har 48 timmar på mig att använda de 8000 poängen.
Efter 48 timmar försvinner tydligen poängen.:confused:
I mejlet finns också den här länken (på spanska).
MELIA HOTELS INTERNATIONAL - MELIA - GRAN MELIA - SOL - ME - PARADISUS - INNSIDE - TRYP - OFFERS - ACCOMMODATION

Det kanske går att registrera sig via den länken?

Det gäller bara om du bokar hotell i Madrid, du har 48 timmar på dig sen försvinner poängen. De verkar inte heller synas under din profil utan enbart när du söker efter hotell i Madrid och väljer "Redeem points".
 

jumbooze

Medlem
8000 nya gratispoäng in på kontot idag:)
Men den här gången får jag bara felmeddelande när jag försöker flytta över poängen till mina andra melia-konton.
Att föra över till andra flygbolag fungerar heller inte.
Någon som också fått poäng och lyckats föra över dem?

Hur gamla är dina "andra" konton?
Har de någon riktig aktivitet som stays eller liknande?
 

Homer

Medlem


This Xmas we give you 5,000 extra gift points* to enjoy a fantastic stay.


MeliáRewards has left a gift of 5,000 BONUS POINTS on your online account to be enjoyed on your next booking.
Log in to your online account now and book any of our finest destinations with the cash + points option using your 5,000 bonus points and a discount of up to 60% off*
Book before 20th December and make all your wishes come true in destinations such as PARIS, LONDON, BERLIN, MADRID, BARCELONA, ROME, CANCUN, PUNTA CANA and many more besides...
* Check dates as well as terms and conditions applicable in each hotel. Bonus points can only be used for hotel bookings and will expire on 21st December 2013.


Återstår att se om de går att flytta till och slå ihop med poängen på annat konto, isåfall kan man ju boka exempelvis Gran Meliá Rome :)...
 
Toppen