Senaste nytt

Statusmatching av SAS EuroBonus Gold mot Club Carlson Gold Elite

Jensik

Medlem
Funkar alldeles utmärkt jag jag också meddela. Jag mailade goldpointsplus@carlson.com i måndags (tack för tipset Glenn E!)och fick detta svaret i onsdags:

Tack för ditt mail och bilden från inloggningen på ditt Eurobonus guldkonto.
"Du är nu matchad i Club Carlson som Guld Elite Medlem. Vi har beställt ett nytt medlemskort åt dig.
Det tar som regel 4-6 veckor innan det anländer. Du kan dock redan nu utnyttja din status som guldmedlem.
Du behöver bara att uppge ditt Club Carlson nummer vid incheckning, alternativt vid boking. "
 

Agö

Medlem
Fick hem mitt CCG nu i veckan. Statusen är bara giltig till 02/2014, vilket är lite snålt tycker jag...

Låter märkligt. Borde vara 02/15. Annars kommer du ju per definition vara statuslös i mars 2014 eftersom de kör kalenderår för kvalificering. Jag fick för ca 15 månader.
 

Igorius

Medlem
Märkligt. I svarsmailet på min begäran om matchning står att jag har Gold t.o.m. februari 2015, men i ett senare välkomstmail märkte jag nu att det istället står t.o.m. februari 2014 (vilket som sagt vore galet kort).
 

Flood

Medlem
Så, kunde inte motstå frestelsen att köra några nätter i EB-utmaningen. :) Och då vill man ju prova som CC Gold. Skickade in EBG-dump till goldpointsplus@ och skrev på svenska. Positivt svar kom efter trettio timmar och statusen är ändrad på CC-kontot.
 

GOTATH

Medlem
Låter märkligt. Borde vara 02/15. Annars kommer du ju per definition vara statuslös i mars 2014 eftersom de kör kalenderår för kvalificering. Jag fick för ca 15 månader.

Ja, detta låter ju underligt. Min statusmatch gjorde jag i september 2011 och fick då status till 02/13. Bäst att kolla upp det där.

Nu har jag kontaktat medlemsservice och fick följande svar:
Vanligtvis brukar vi matcha en status så att den varar ungefär lika länge som statusen hos det andra programmet - jag tittade på din screenshot och gissar att Joachim misstog poängens giltighetsdatum med statusens giltighetsdatum. Det fanns ju inget giltighetsdatum för statusen på din screenshot och vi brukar be om det med men vi tar och uppgraderar dig till februari 2015 istället den här gången. Jag beställer ett kort med det nya giltighetsdatumet också.
Gött :cool:
 

Mikael

Medlem
Intressant, jag har precis blivit statusmatchad, väntar på kortet. Ska bli spännande att se hur lång giltighetstid jag får.
 
Toppen