Senaste nytt

Fredagstråden™

Ingen lycka med planbyte vid checkin, får försöka i gate. Skulle finnas 33 platser lediga i C, Y var dock överbokad med 13 när jag frågade.

Sitter hemma och jobbar (fortfarande!). Det är panikfixande inför mässan nästa vecka. Just nu går min dator varm med Adobe After Effects och video-rendrering. Det är imponerande jobbigt tydligen för det tar 10x så lång tid att rendrera som själva filmsnutten jag får ut. Undrar vad de som gör det här professionellt har för maskiner..?

Imorgon blir det lite fixande med den demomiljö som jag ska ha med mig ner och sedan kanske en whiskey eller 2. Det ska bli rätt skönt när söndag eftermiddag kommer och man kommer till ARN - dvs punkten då man inte kan fixa mer utan bara får leva med det man har.

Upptäckte i skafferiet den 6-pack Cisk jag köpte på Malta i somrars, genast in på kylning. Har druckit två nu och har tagit farväl till sommaren, (kommer nog bli alla 6). I helgen gäller vinterkonservering landet.

image.jpgimage.jpg

Det här är vad jag ägnat eftermiddagen och kvällen åt.
Att leka tjuv och polis växer man nog aldrig ifrån. ;-)

Då var två dagar på Öl- och Whiskymässan gjorda. Imorgon softar vi lite och sedan blir det en sväng till Wijnjas Ost- och Vinkällare på Kungsholmen.
Och som Diners-innehavare så har de erbjudande med 25% rabatt!

Först en fundering: Varför pratar alla engelska på hotell i receptionen oavsett var man är men på en stor internationell flygplats kan inte ens tulltjänstemännen engelska. Borde det inte vara ett krav att kunna Engelska och gärna fler språk om man står i en viktig del som t.ex tullen.

Vidare är jag chockad hur BRA SAS var på long haul i C. Blev otroligt förvånad och nu förstår jag varfõr folk väljer SAS. :)

Har precis tagit några ensam-drinkar på The Strands tak på grund utav att resesällskap somnat av jetlag. Gillar inte plastglas!

Toppen