Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Planerar en ny USDM-resa över nyår och har en kort fråga; Open jaw är inga problem och maximalt 8 legs har jag lyckats läsa mig till, men hur är det med olika start- och slutdestinationer? Ex. Utresan startar KLR och slutdestination ARN?

Skulle exempelvis KLR-ARN-LHR-JNB-CPT-JNB-IAD-FRA-ARN fungera?

Vad jag förstått kan det gå om man startar och slutar i samma land men annars är det bara att ringa igen så kan det gå bättre ...

Enkla svaret är att med rätt agent funkar vad som helst.

Regelmässigt så säger de väl att antingen 1 stopover (+24h) eller openjaw.
Tror dock resan måste starta och sluta på samma destination.
Jag bokade 9 segment sist utan allt för mycket fjäskande med agenten.

Men som sagt HUACA kan lösa vilket problem som helst ;)

Något OT men sitter och kollar på USDM partner award chart - 75.000 miles Europa/Afrika - Afrika är ju rätt stort. Kommer man ända till Sydafrika i c för 75.000 miles? Kostar 140.000 Eurobonuspoäng.

Något OT men sitter och kollar på USDM partner award chart - 75.000 miles Europa/Afrika - Afrika är ju rätt stort. Kommer man ända till Sydafrika i c för 75.000 miles? Kostar 140.000 Eurobonuspoäng.
Vilken chart tittar du på?
Så här ser Star Alliance Partner award chart hos US Airways Dividend Miles och Europa och Afrika är separata zoner.

Screenshot20130930_3.png

Länken till Star Alliance Partner award chart

Kollade på den du klistrade in. Ser ut som Europa-Africa kostar 75k miles(c)? Tänker bara att det är billigt jmfrt med tex Europe-USA
som kostar 100k miles. Som sagt - SAS ville ha 140k för en tur till CPT. Eller tänker jag fel? :)

Finns det generellt sett lika många bonusplatser till förfogande mellan United och US Airways? Om exempelvis United har platser till ARN-FRA-BKK med Thai i C klass så har också US Airways det?

Toppen