Senaste nytt

SAS "Säkra Guldkort"-kampanj

Är väl delvis så enkelt som att SAS Plus har låg beläggning - många kanske har svårt o se fördelarna med o resa i SAS Plus inom Europa där produkterna är snarlika som dom är - bara priset som är en stor skillnad.

Har man redan ett guldkort sa far man ju minimalt med extra formaner for en PLUS biljett, flexibiliteten plus dom extra poangen ar det enda. Har man daremot inte ett guldkort sa ar det ju vart de extra pengarna for det extra man far pa flygplatsen.

Jag har, i vanlig ordning, inte fått detta mail. Det är alltså tredje "supererbjudandet" jag inte får.
Jag ska dessutom ta tre affärsresor de kommande veckorna.

Nähä, då får det bli BA och AIr Berlin i stället, vill inte SAS ha mig som kund så blir det inte så... det här hade ju varit en möjlighet annars för SAS att få mig att återvända och lämna BA.

Jag har fått mailet, kommer inte att utnyttja det. Jag pluggar, har hus och barn och flyger 12-14 segment per år. Jag kan köpa mycket överprisad fika på Arlanda för de pengarna istället. Men hade jag fortfarande rest mycket i tjänsten hade jag säkert försökt övertala chefen om att få göra en vända i Plus, och betalat en själv,

Jag har inte heller fått det. :(

Har iofs säkrat EBG till Aug 2015 redan, men det vore skönt med säkring till 2016 utan att behöva anstränga sig nämnvärt.

Hade EBG 2-3 år fram till i somras men flög sparsamt under 2012 så nu är jag nere på EBS. Fick också erbjudandet, men vet inte om jag kommer att nappa på det. Tror hursomhelst inte att det är nån fara för utrymmet i loungerna framöver, för även om ett antal personer kommer att uppgradera sig så kommer antagligen inte deras flygvanor att förändras radikalt? I praktiken blir det kanske några fler EBG-innehavare men "oförändrat" antal EBG-resenärer.

Hade EBG 2-3 år fram till i somras men flög sparsamt under 2012 så nu är jag nere på EBS. Fick också erbjudandet, men vet inte om jag kommer att nappa på det. Tror hursomhelst inte att det är nån fara för utrymmet i loungerna framöver, för även om ett antal personer kommer att uppgradera sig så kommer antagligen inte deras flygvanor att förändras radikalt? I praktiken blir det kanske några fler EBG-innehavare men "oförändrat" antal EBG-resenärer.
Tycker redan att det är tillräckligt fullt i EBG-loungen på ARN på runt 0700 på måndagar men vi får väl se helt enkelt. Å andra sidan så kanske Scandinavian lounge blir enbart för EBD och EBG får vara i Business lounges.

Toppen