Senaste nytt

Nya regler för AMEX 2 för 1 bonus

rlager

Medlem
Du har rätt Homer. Blir intressant att se vad som verkligen gäller.

just precis, men om du loggar in på ditt konto

klicka på -> EuroBonus-poäng för överföring till ditt EuroBonus-konto

läs vad det står till höger under

DIN EUROBONUS-FÖRMÅN


(trådstartaren orkade inte tala om vart han fått sina uppgifter ifrån)
 

Sakoz

Medlem
Men vad i... :(
Så här det står det på mitt AMEX kontoutrag efter att ha loggar in på "mina sidor"



När du har handlat med ditt Kort för minst 100 000 kr eller 200 000 kr före 31/12/2011 får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa.

Forsätt xxxx handla med ditt Kort för att få mer EuroBonus Extrapoäng som tar dig ut i världen.Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av xxxx kronor. (x = bortklippt av mig)

När du handlar för 100 000 kronor med Kortet under ett kalenderår så får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS
från Skandinavien till en destination i Europa.

Om du istället handlar för över 200 000 kronor så kan du utnyttja denna poängrabatt för en EuroBonus-resa till vilken SAS-destination som helst i hela världen.

När du som Kortmedlem uppnått det belopp som krävs erhålls en bekräftelse att du är berättigad till förmånen, som tidigast kan bokas och utnyttjas från och med januari till och med december kommande kalenderår.

Nästa intjäningsperiod med möjlighet att uppnå kvalificerad spenderingsnivå nivå, påbörjas tidigast januari påföljande år.
 

Homer

Medlem
Du har rätt Homer. Blir intressant att se vad som verkligen gäller.

Det står ju också på samma ställe

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av X kronor. Du behöver handla med ditt Kort för ytterligare Y kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

Om du lägger ihop X+Y så blir det väl 150kkr ?
 

Adam

Medlem
Känns spontant att varför ska man ha AMEX längre? Tycker också att antal ställen i Sverige som tar Amex blir mindre...Är det värt 1000 spänn p år? Kanske finns fördelar inte jag känner till?
 

Dr. Miles

Expert
Känns spontant att varför ska man ha AMEX längre? Tycker också att antal ställen i Sverige som tar Amex blir mindre...Är det värt 1000 spänn p år? Kanske finns fördelar inte jag känner till?

Jag handlar ofta på eBay och då PayPal tar emot AMEX(De tar inte emot Diners), vilket är stor fördel.
 
Är det olika regler för olika kort också?

jag får denna text på min AMEX sida;

När du har handlat med ditt Kort för 150 000 kr före den sista december i år får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa.

Fortsätt handla med ditt Kort för att få mer EuroBonus Extrapoäng som tar dig ut i världen.Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av XXX kronor.

Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en SAS EuroBonus-resa från Skandinavien till valfri SAS-destination i hela världen. När du som SAS EuroBonus American Express Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig i 12 månader från brevets utskriftsdatum. Denna period kan inte förlängas. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan endast erhållas en gång per kalenderår. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra erbjudanden.
 

Homer

Medlem
Nu har de fixat felet och lagt in rätt text igen, otroligt vad många som trodde att
de utan förvarning verkligen ändrat reglerna 6 veckor innan årets slut.
Detta hade varit döden för Amex Eurobonus
 
Toppen