Senaste nytt

Biljetter för poäng till San Fransisco (SFO) med SAS

palmen

Moderator
Snacka om flyt. Min voucher går ut den 1/10 och jag hade i princip gett upp och tänkte boka 2 Y-klass till PEK (eller nåt). Så kommer det här, nu gäller det att hugga några platser i morgon (de har tydligen stängt efter 17). Det här var nog mitt bästa businessclass.se-moment hitintills :)

Du har ju tyvärr inte så mycket tid att spela på, resan måste ju vara avklarad innan vouchern går ut eller kommer jag ihåg reglerna fel?
 

Dr. Miles

Expert
Ja, du har faktiskt rätt. Det står "boka och resa" inom denna period nu när jag läser lappen ordentligt. Hmpf.

Ja, så länge din voucher inte är utfärdad av norsk Amex. De har andra regler.

SAS skrev:
SAS EuroBonus American Express Consumer Card Norway

A Platinum co-branded cardholder that has a spend of at least 100 000 NOK for Platinum / 130 000 NOK for Premium on the co-branded payment card in a calendar year, will receive a 50% discount on one (1) flight award called Companion Voucher, with the following restrictions, see below. 50% AFB discount can be combined with 50% child discount. Following cases are applicable:
• Valid on SAS as for up to 2 passengers
• Only valid for travel from Scandinavian country to any SAS-destination worldwide
• Only one flight award discount per year and member
• A member only entitled to one Companion Voucher per 12-month period, and required spend collected in one 12-month period cannot be carried over into the next 12-month period.
• Not possible to mix classes
• Open jaw are not allowed
Outbound travel must be taken before the expiry date of the voucher, which is 12 months.
 

fcx

Medlem
2-4-1 borde dyka upp denna månad, så det kanske blir att möta våren i SFO!

OT: Om DY börjar med samma linje så borde antalet revenue-PAX på SK minska. Då är det väl bättre att minska på skuldberget av EB-poäng på marknaden än att flyga med tomma stolar?
 

Palazzi

Medlem
2-4-1 borde dyka upp denna månad, så det kanske blir att möta våren i SFO!

OT: Om DY börjar med samma linje så borde antalet revenue-PAX på SK minska. Då är det väl bättre att minska på skuldberget av EB-poäng på marknaden än att flyga med tomma stolar?

Men tyvärr blir det nog inte C-resenärerna som först smiter över till DY :( Man vet ju iofs inte..... DY's 787 + Premium Economy kanske lockar (de bör ju fått sina 787 i luften igen tills våren:p)
 

fcx

Medlem
Men tyvärr blir det nog inte C-resenärerna som först smiter över till DY :( Man vet ju iofs inte..... DY's 787 + Premium Economy kanske lockar (de bör ju fått sina 787 i luften igen tills våren:p)

787 hinner nog både åka upp och ner igen innan linjen startar känns det som :)

DY:s "C-light" är ju prissatt kring 10kSEK r/t Stockholm-New York vilket borde kunna intressera en del resenärer. Alla är ju inte medvetna resenärer som funderar i förväg vad som händer om flighten ställs in exempelvis, så nog kan DY plocka en del från SAS...

Har man råd att åka på C till SFO så kanske inte SK A340 alltid är första valet? Efter refitten 2015 kanske man är på banan ordentligt?
 

Malu

Medlem
Jag kanske är obotlig optimist, men jag hoppas fortfarande på att cabin upgrade ska starta under nästa år, så även om det är minimal chans att få åka ny inredning nästa år så är den inte noll. Läser man pressreleasen i detalj så står det:

· The A350 will be delivered to SAS starting 2018.
· The A330-300 Enhanced will be delivered to SAS starting 2015
· The Cabin upgrade is expected to be completed 2015.

Det borde innebära att man måste starta 2014 med renoveringen. (Det som talar emot det är dock att man inte publicerat något om hur nya stolarna ska se ut. Men det pågår säkert förhandlingar om pris, tidplan etc...)
 
Toppen