Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Vad jag menar är att du kan köpa en SK-fare, tex GOT-VIE via FRA. Den tillåter (vad jag kan se) i alla fall utom den allra billigaste economyvarianten att du flyger LH FRA-VIE.

Ska man bråka med en resebyrå är det nästan ett MÅSTE att ha ExpertFlyer och/eller KVS Tool. Annars har man svårt att kolla upp fares och tillgänglighet och då kan man inte argumentera fullt ut.

Nu blir jag nyfiken, hur menar du nu? Flyga SAS via ARN el. CPH? Då blir priset rätt mycket dyrare...

Med SK-pris kan du flyga:

SK 8547, GOT-FRA
SK 3211, FRA-VIE

Som du ser av flightnumren är bägge code-share.

Jag tror inte du kan få SK avtalspris om dom bokas på dom underliggande LH-numren...

Det är den stora nackdelen med att vara bunden till TA och företagsavtal..

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Läser man fare rules så bör det gå att flyga en ren LH-flight FRA-VIE. Att sedan inte SAS föreslår det är en helt annan sak...

Nu går jag lite OT här med en snabb fråga (kände att jag inte ville starta en ny tråd om detta). Får man någon form av välkomstbrev när man kommit upp till EB Silver? Någon form av luggage tags eller liknande? Eller är det bara guldmedlemmar som får tags?

Jag blev EBS i slutet av juni, so far inget brev, inga tags, inget nytt EB-kort, inget alls förutom att det står Silver numera längst upp i mailen från SAS så ha inte för höga förhoppningar.

Nu går jag lite OT här med en snabb fråga (kände att jag inte ville starta en ny tråd om detta). Får man någon form av välkomstbrev när man kommit upp till EB Silver? Någon form av luggage tags eller liknande? Eller är det bara guldmedlemmar som får tags?

Det enda jag fick var nya brandade kort för amex och mastercard, eventuellt låg det med något brev men inget jag tog notis om.

Jag blev EBS i slutet av juni, so far inget brev, inga tags, inget nytt EB-kort, inget alls förutom att det står Silver numera längst upp i mailen från SAS så ha inte för höga förhoppningar.
Jag fick nytt kort när jag blev EBS i Maj/Juni. Två stycken t.o.m. Måste blivit något fel.. I övrigt ingenting. Tror jag fått någon tidning i digitalt format mailad till mig, men det är alles.

Jag fick förutom nya Diners och MC-kort även brev med alla fördelar med silver-nivå :p
Dock så kom detta från Diners/SEB, så inget direkt från SAS vilket förvånade mig lite.

Tjabba...

Jag har fått bokat en biljett från ATH som Premium Economy till FRA. Problemet är att det är en Code share mellan SK och LH, LH är den som flyger. För dom som undrar var SK biljetten i princip halva priset....

Nu till min fråga, Kan LH översätta biljetten från Premium Economy till Economy discounted vid poängberäkning? Alltså 25% av värdet.

Att dom ofta gör en Economy till economy discounted vet jag men kan dom även gå ännu längre upp i skalan med även Economy Premium samt Business?

Toppen