Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Jaha, då får väl vi som är på CUR ta ett litet skutt med lokalplan! (Jag har ändå planerat att hoppa runt lite eftersom jag är 2 veckor där nere)

Det ser ut som American Airlines och British Airways kör en drive av kampanjer till olika delar av världen som man måste köpa senast 2013-SEP-16.

Intressant! Hur boka? Jag har väldigt svårt att få till det på AA:s sida... Om det ens går att få till något över jul alt. nyår?
Speciellt CUR är det extremt trångt till (fanns igår enstaka platser 25/12, 28/12, 29/12 och lite fler 30/12).

Och för att boka på AA rekommenderar jag multi-city med längre legs specade (typ sök ARN-JFK JFK-CUR CUR-MIA MIA-JFK JFK-ARN om du vill ha s/o i MIA på vägen hem) Det är också viktigt att du söker på specifika tider på dagen - tog mig 20 min att få AA:s hemsida att hitta de flighter jag ville ha när jag bokade igår, och misslyckades med att få in AA106 istället för AA104 på hemvägen, men då det bara var 2 platser kvar i I-klass vågade jag inte vänta tills idag med att ringa för att få till detta.

Edit: Något som suger är dock att multi-city endast tillåter fyra olika orter - jag skulle behöva fem eller sex för vissa sökningar. T.ex. går det inte att med mina s/o lägga till LAS i sökningar online - och det tar 20 min på tlf varje gång jag ska prissätta något för att sedan upptäcka att det inte gick (med rätt fare basis) av en eller annan anledning.

Last edited:
Vilket försöker du boka? MIA-CUR har väldigt svårt med platser i billigaste klasser över nyår, men "A" finns det:

Visa bifogad bild 19705

Visa bifogad bild 19706

Tänker på ToR CUR i Business alltså men det verkar alltså vara fullt över jul alt. nyår om jag förstår det hela rätt... Har dock väldigt svårt att använda AAs sida då jag för det första har svårt att förstå hur jag ska lägga upp sökningen och min webläsare funkar so and so...

Skulle gärna få till denna deal och ha en väg med BA001

Har de ingen begränsning i hur lång man får flyga också?
CUR-SKB är ett ganska rejält skutt

annars kan man ju flyga AA via MIA t/r för ca 3kkr :)

Jag frågade efter range på Chieftain och under vanliga förhållande var den på ca 500nm, en flygtid på ca 3-3½t. Vi flög väl ca 40-45nm varje väg så jag gissar vi betalade delvis baserat på detta. Tyvärr finns det inget lastutrymme att prata om.

Vår tanke nu är HEL-SKB eller TXL-SKB över nyår och inte HEL/TXL-CUR och sedan UCA till SKB :)

Tänker på ToR CUR i Business alltså men det verkar alltså vara fullt över jul alt. nyår om jag förstår det hela rätt... Har dock väldigt svårt att använda AAs sida då jag för det första har svårt att förstå hur jag ska lägga upp sökningen och min webläsare funkar so and so...

Skulle gärna få till denna deal och ha en väg med BA001

Att hitta BA001 som AA är lite svårt. Jag tror BA0001 är AA6229 och BA0002 hem AA6230. Kom ihåg att det är begränsad trafik med dessa i mellandagarna.

MIA-CUR finns följande:
28/12 AA977 en plats
29/12 AA977 en plats
30/12 AA1639 fem platser, AA977 fem platser

Man behöver verkligen "verktyg" för detta..

En annan detalj: något är helt tokigt med alla dessa priser rent allmänt. Jag har provbokat några idag, och jag får upp rätt fare basis med med helt andra priser i SEK. Något skumt med valuta eller att ExpertFlyer visar fel information.

Som tidigare sagt, använd ExpertFlyer och leta rätt segment för segment. Ring AA och boka. Kan man lägga 15 papp på biljetten så kan man lägga 250kr i avgift är min filosofi. Men, veta innan att det finns plats annars blir det jobbigt och frustrerande.

Toppen