Senaste nytt

[Tips] Så väljer du sittplats i förväg på Star Alliance flyg i Economy

dino_81

Medlem
Har en bonusresa med EB, har lagt in mitt A3G kort i bokningen. Jag reser med min son. När jag väljer plats på SAS VAA-HEL-CPH så sparas endast min sons plats men inte min (jag som är *G), knäppt?

Har provat på bokade flighter med SAS, Austrian samt Lufthansa men får upp felmeddelande. Har A3G inlagt. Någon annan med samma problem på sistone?

The following warning(s) occured

• At least one of your specific seat requests could not be processed. (4631) Your reservation is confirmed, but your special request could not be processed for these flights. Please contact us for further information. (4609)
 

helgonet

Medlem
Jag antar att det mer eller mindre är fastställt redan vid det här laget att alla i bokningen behöver vara A*G för att kunna välja plats innan check-in öppnat. Jag har en ARN-HEL resa bokad för två personer där jag är A*G men inte min medresenär. Endast min plats gick igenom när jag sparade nödutgångarna för oss båda.
 

MarSecLtd

Medlem
Jag bokade platser till mig (EBG) och kollegan (A3G) på GOT-ARN utan problem för 2 veckor sedan. Måste vara som helgonet säger.
 

dino_81

Medlem
I mitt fall är jag *AG och det gäller en flygning med flera ben, därav at least one of your specific seat. Alltså inte pga. statuslöst resesällskap. Får helt enkelt prova att välja sittplats på ett ben i taget för att se vilket av dem det är som strular.

I övrigt noterade jag att på en flight med LH kan jag varken välja sittplats på LH:s sida eller på LOT:s dito. Även om det är ett mycket bra "tips" så verkar det inte fungera hundraprocentigt. Iaf inte för mig...
 

FF#1

Medlem
Håller på att hjälpa till och köpa en flygbiljett till en släkting med LH från USA till Sverige. Någon som vet hur det fungerar med seating på H i economy numera om man inte har ett guldkort? Hur och när får man välja?

Hon vill vara säker på få en gång plats.
 

Henry

Medlem
Använde detta trick för att seata mig i förtid på en flygning i SAS GO. Noterade att de även lade in seatblock för mig. När jag checkar in min flickvän så kan hon inte välja platsen bredvid mig, det fungerar dock utmärkt för mig att välja den platsen. Trevligt om det håller i sig ända till flighten.

Edit: Använder A3*G.
 

henke12

Medlem
Jag lyckas inte välja på varken LH eller LO nu på min SAS Go bokning. Mycket märkligt, Har alla tidigare gånger lyckats välja med A3*G och SAS GO/Y bokning..

:(
 

twiggs

Medlem
Jag lyckas inte välja på varken LH eller LO nu på min SAS Go bokning. Mycket märkligt, Har alla tidigare gånger lyckats välja med A3*G och SAS GO/Y bokning..

Sådant här brukar ju inte hålla i alla evigheter dessvärre, innan flygbolagen upptäcker att det är en massa "konstiga" aktiviteter på deras hemsida.
 

Jonas C

Medlem
Funkade utmärkt att välja sittplats på tisdagens flight i SAS Go, med TK*G inlagt. Snubben i gångsätet hade redan mittsätet blockat, så jag förmodar att han är EBG/*G. Hoppas att inte seatblock försvinner när det körs dubbelt.
 
Toppen