Nope har inte varit där, flög inte Star Alliance när fotot togs så jag överlåter åt någon annan att ge ett första omdöme.Klart man vet om det, men jag har inte varit i BKK sedan de blev *A-medlemmar. Antar att du har testat nu?
Det står Star Gold bredvid dörren (syns även på kortet) och reglerna är väldigt enkla.EVA Air Business i så fall, det är inte någon Star Alliance Gold lounge.
Yes!Har man tillträde dit om man åker *A- business, men inte är *A gold?
Det är i min mening ganska liten skillnad på de olika Thai loungerna och i övrigt finns bara Singapore Airlines loungen som alternativ som jag tycker är trevligare än Thai loungerna men ganska liten. Just därför det är lite kul att Eva Air har en lounge tillgänglig nu också.Har vi kommit fram till vilken som är bästa *A gold lounge egentligen i BKK ännu?
Jag kom på varför jag var så övertygad om att man var hänvisad till rätt lounge! Enda gången det varit aktuellt, var på väg från LOS, där LH inte har egen lounge utan kör med en tredjepartslounge. Då är det ju inte *A-regler som gäller...
Ja, men bara förutsatt att man flyger under kvällsruschen. OW-loungerna är väääldigt morgontrötta...Lustigt nog finns det betydligt mer variation i loungeutbudet om man flyger One World från Bangkok.
Jag har använt Silverkris loungen i terminal 3 (på Singapore Changi) när jag flugit Thai från terminal 1. Varför skulle det vara ett problem?Jag gissar t.ex att Turkish passagerare i Business inte kan använda SilverKris Loungen i T3, när TK själva har kontrakt med en tredjeparts lounge i T1.
Hänvisad till "rätt lounge" kan man ju bli, men det är inte samma sak som att man inte får komma in.Jag kom på varför jag var så övertygad om att man var hänvisad till rätt lounge! Enda gången det varit aktuellt, var på väg från LOS, där LH inte har egen lounge utan kör med en tredjepartslounge. Då är det ju inte *A-regler som gäller...