Senaste nytt

Ett tips till er som flyger Star Alliance från Bangkok - Eva Air Lounge

Klart man vet om det, men jag har inte varit i BKK sedan de blev *A-medlemmar. Antar att du har testat nu?
Nope har inte varit där, flög inte Star Alliance när fotot togs så jag överlåter åt någon annan att ge ett första omdöme. :) Dock var jag väldigt imponerad av Eva Airs lounge i Taipei så håller tummarna för att denna håller motsvarande höga standard.

EVA Air Business i så fall, det är inte någon Star Alliance Gold lounge.
Det står Star Gold bredvid dörren (syns även på kortet) och reglerna är väldigt enkla.

-Star Alliance guld vid resa samma dag med valfritt flygbolag i Star Alliance i valfri klass
-Star Alliance business class biljett vid resa samma dag med valfritt flygbolag i Star Alliance

Har man tillträde dit om man åker *A- business, men inte är *A gold?
Yes!

Har vi kommit fram till vilken som är bästa *A gold lounge egentligen i BKK ännu?
Det är i min mening ganska liten skillnad på de olika Thai loungerna och i övrigt finns bara Singapore Airlines loungen som alternativ som jag tycker är trevligare än Thai loungerna men ganska liten. Just därför det är lite kul att Eva Air har en lounge tillgänglig nu också.

Lustigt nog finns det betydligt mer variation i loungeutbudet om man flyger One World från Bangkok.

Och här är det officiella öppettiderna:

Day-time : Daily 09:40-17:20 Night-time : Wed/Fri/Sun 00:30-03:40

Tänk att man kan ha så fel... Jag har uppenbarligen aldrig funderat på hur det funkar när man inte har status. :)

Finns det en frys med Häagen Dazs i denna lounge? Vill minnas att Jacob recenserade EVA Airs lounge på Tapei för en tid sedan, och där fanns det en frys med den ovan nämnda glassen.

Jag kom på varför jag var så övertygad om att man var hänvisad till rätt lounge! Enda gången det varit aktuellt, var på väg från LOS, där LH inte har egen lounge utan kör med en tredjepartslounge. Då är det ju inte *A-regler som gäller...

Jag kom på varför jag var så övertygad om att man var hänvisad till rätt lounge! Enda gången det varit aktuellt, var på väg från LOS, där LH inte har egen lounge utan kör med en tredjepartslounge. Då är det ju inte *A-regler som gäller...

På *A hemsidan står det i finstilt "restrictions may apply" vilket jag förmodar skulle bör innebära att C-pax endast är hänvisade till den lounge som flygbolaget har kontrakt med. Jag gissar t.ex att Turkish passagerare i Business inte kan använda SilverKris Loungen i T3, när TK själva har kontrakt med en tredjeparts lounge i T1.

Jag gissar t.ex att Turkish passagerare i Business inte kan använda SilverKris Loungen i T3, när TK själva har kontrakt med en tredjeparts lounge i T1.
Jag har använt Silverkris loungen i terminal 3 (på Singapore Changi) när jag flugit Thai från terminal 1. Varför skulle det vara ett problem?

Hänvisad till "rätt lounge" kan man ju bli, men det är inte samma sak som att man inte får komma in. ;)

Toppen