Senaste nytt

BA-frälst...

Får du även bra värde och en angenäm upplevelse av att åka i C till Asien eller USA via CPH ;)

Jag har bara åkt C till USA direkt ARN-EWR, och ja,det var en trevlig skandinaviskt gemytlig upplevelse. Till Asien åker jag helst ANA i F via Tokyo (Skadad?) :cool:

Jag har absolut INGEN erfarenhet av BA intercont men efter en deal postad här på BC så får vi se om även jag blir frälst.

Vi ska flyga BA F mellan LHR och LAX och får då möjlighet attprova det så bejublade Concorde room och så då även givetvis BA F.

De orosmoln jag har är att BA har 14 stolar i F, känns inte helt exklusivt. Detta är en av de orsaker till att jag i undviker EK A380 i största möjliga mån. Men jag kanske oroar mig i onödan?

Jag har absolut INGEN erfarenhet av BA intercont men efter en deal postad här på BC så får vi se om även jag blir frälst.

Vi ska flyga BA F mellan LHR och LAX och får då möjlighet attprova det så bejublade Concorde room och så då även givetvis BA F.

De orosmoln jag har är att BA har 14 stolar i F, känns inte helt exklusivt. Detta är en av de orsaker till att jag i undviker EK A380 i största möjliga mån. Men jag kanske oroar mig i onödan?

Om jag minns rätt flying så har du testat lite LH F baserat på tidigare kommentarer. Förvänta inte dig någon FCT/FCL nivå på CCR i London, då kommer du bli besviken. Personligen tycker jag mer om BA F på en B777 än B747 då det är tok för trångt där framme och känns inte alls lika exklusivt som LH. Men att handla en CW till JFK för under 13 000kr, sen uppgradera med Avios till F på utresan för ungefär det man tjänar (som Silver eller Guld) på resan är otroligt prisvärt tycker jag. Med tanke på vad man betalar totalt är det väldigt bra, och man får inte alls samma värde (från Skandinavien) med LH. Men om pengar/värde inte räknas lämnar BA en del att önska sig jämfört med europeiska konkurrenter.

Precis åkt BA C för första gången (Delhi - London) och är väl inte överdrivet imponerad. Flygvärdinnorna på sämre humör än alla de jag mött på SA och bara ok mat. Allt som allt likvärdigt SAS C.

Det beror väl på om SAS stolen skakar till lika mycket, när grannen vänder sig i sömnen? ;)
Om detta nu är ett problem från vad man har hört...

SAS stolen skakar som fan när typen som sitter bakom lägger upp sina svettstinkande fötter i
nacken på en därför att han inte kan sträcka ut sig på annat sätt.

Senaste gången det hände, efter att ha knuffat bort idiotens fötter 3 gånger och han ändå stoppade tillbaka dem,
tog jag tag i en fot och vred jag om rejält, då fattade han vinken. :cool:

Om man betalar med poäng man tjänat på handsprit mm. är det uthärdligt, men inte mer en gång om året.

Flygvärdinnorna på sämre humör än alla de jag mött på SA och bara ok mat. Allt som allt likvärdigt SAS C.

Jag har aldrig rest med SA (South African Airways) så deras humör ombord kan jag inte uttala mig om. Men jag har förstått på andra att SA lämnar mer att önska i många avseenden.

SK (SAS) trötta gamla damer och herrar tycker jag oftast gör så gott de kan med de begränsade förutsättningar de tycks ha. Det är bara det att det sällan räcker hela vägen fram till vad jag skulle kalla kvalitet.

Toppen