Senaste nytt

Swiss First class award availability?

Bonden

Medlem
Det finns ju en positiv effekt av att M&M inte släpper så många awards till partners. Rimligtvis bode vi som kör M&M få en bättre tillgång till F-award :)
 

Dr. Miles

Expert
Det finns ju en positiv effekt av att M&M inte släpper så många awards till partners. Rimligtvis bode vi som kör M&M få en bättre tillgång till F-award :)
och Economy Extra award platser är endast för SAS EuroBonus medlemmar. :)
(Detsamma gäller även för Air New Zealand Airpoints medelmmer som bokar Premium Economy på Air New Zealand flight.)
 

Bonden

Medlem
och Economy Extra award platser är endast för SAS EuroBonus medlemmar. :)
(Detsamma gäller även för Air New Zealand Airpoints medelmmer som bokar Premium Economy på Air New Zealand flight.)

Aha, det trodde jag inte. Hur är det med Premium Economy på Turkish?
 

Pushback

Medlem
Om någon råkar på platser i Swiss F framöver (med USDM eller EB) så kan ni väl hojta till!

Främst för att kunna skapa en generell uppfattning om hur tillgängligheten ser ut, allmänt och om den ens existerar utanför M&M, oavsett vad SAS ageneten uppgav idag.

Tack
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som vet hur LX availability disponeras inom star (utanför M&M)? Vilka flygbolag får flest platser i premium kabinerna?

Om jag kommer ihåg rätt, Singapore Airlines KrisFlyer och Lufthansa Miles&More har Reciprocal agreements, därför tror jag att KrisFlyer medlemmar har också samma platstillgångar som Miles&More medlemmar.

Sedan är det en annan sak att KrisFlyer är inte så där jättebra program...
 

agehall

Medlem
Vi plockade upp 13 sept som exempel, vilket visade 1 möjlig plats med EB F på LX, så F i LX är uppenbarligen inte omöjligt att boka utanför miles and more !

LH släpper ju platser till partners inom 14 dagar, så det är kanske inte så intressant att titta så nära inpå dagens datum. Jag vill minnas att folk här har rapporterat att de lyckats boka LH F ganska långt i förväg ibland, men det är inte jättevanligt med partners.

Är det någon som vet hur LX availability disponeras inom star (utanför M&M)? Vilka flygbolag får flest platser i premium kabinerna?

Vad jag har förstått så släpps platser i ganska begränsad omfattning, om de släpps alls. USDM får nog inga platser alls, oavsett när man letar. Andra program kanske får ett par säten att dela på.
 

Stefan62

Medlem
Har snart 300.000 EB poäng och är också sugen på USA, kan nöja mig med C dock för mig och fästmön. Litar inte heller på SKs överlevnad så det gäller att agera snart-var riktigt nervös under den senaste krisen.

Unna dig du en maffig F upplevelse. Varför inte med LX om poängen räcker? Snart nog står du där i blöjträsket! :)

Hur brukar tillgången generellt vara i F på LX?

Jag har ganska många poäng och är beredd att betala bränsletillägg - är LX bästa alternativet då oavsett var man reser? (Eller är Asiana något att fundera över om man vill till Asien?)
 
Toppen