Jag skulle säga att en absolut majoritet av passagerarna varken bryr sig, eller ens vet vilket flygplan dom sitter på. Däremot den lilla mängden passagerare som bryr sig eller vet vad dom flyger, gör troligtvis många fler resor än dom omedvetna.
Personligen hoppas jag på A359, men jag tror det kommer bli nya A333. A333 är garanterat ett billigare plan och pengar är väldigt viktigt för SAS idag. En annan sak som talar till A333 fördel är leveranstiden som är nästan omgående. Leveranstiden på en A359 är förmodligen 5-8 år och jag ser inte hur SAS ska överleva med att flyga bränsletörstiga A340 i så många år till.
Man ska komma ihåg att A330 utvecklats väldigt mycket sedan den lanserades och den "nya" modellen inte ligger långt efter Dreamliner i prestanda.
Personligen hoppas jag på A359, men jag tror det kommer bli nya A333. A333 är garanterat ett billigare plan och pengar är väldigt viktigt för SAS idag. En annan sak som talar till A333 fördel är leveranstiden som är nästan omgående. Leveranstiden på en A359 är förmodligen 5-8 år och jag ser inte hur SAS ska överleva med att flyga bränsletörstiga A340 i så många år till.
Man ska komma ihåg att A330 utvecklats väldigt mycket sedan den lanserades och den "nya" modellen inte ligger långt efter Dreamliner i prestanda.
Last edited: